Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@11:11:44 GMT

روزانه ۴۸ تن زباله در دره شهر تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۰۹۸۶۱

روزانه ۴۸ تن زباله در دره شهر تولید می‌شود

ایسنا/ایلام مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: روزانه و به طور متوسط ۴۸ تن زباله در شهر دره‌شهر تولید می‌شود.

«غلامرضا ابدالی» در جلسه با دبیران و اعضای سمن‌های محیط زیست شهرستان دره‌شهر با موضوع پسماند، اظهار کرد: روزانه در سطح شهر دره‌شهر ۴۸ تن زباله خانگی تولید می‌شود که این زباله‌ها به سایت دفن زباله واقع در ۸ کیلومتری شرق دره‌شهر منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: در بحث جمع آوری و انتقال پسماندها به مرکز دفن زباله، اداره کل حفاظت محیط زیست و همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت دارند تا حداقل آسیب محیط زیستی کمتری را در این حوزه شاهد باشیم.

ابدالی در ادامه در خصوص پسماندهای پزشکی شهرستان دره‌شهر خاطر نشان کرد: مدیریت پسماندهای پزشکی، صنعتی و شیمیایی به خوبی در حال انجام است، پسماندهای پزشکی از طریق شرکت کیمیاگران زاگرس جمع آوری و به ایلام منتقل و در سایت مرکزی این شرکت عملیات بی خطرسازی پسماند بر روی آنها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پسماندهای شیمیایی و دارویی شهرستان نیز پس از جمع آوری از طریق شرکت های امحاء پسماند ویژه، بی خطرسازی و امحاء انجام می‌گیرد که در این راستا طی سال گذشته ۵۰۰ کیلو پسماند شیمیایی و دارویی تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست به اصفهان انتقال و در شرکت رهپویان صالح آن استان امحاء گردیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام دفع زباله محیط زیست دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا

اسدالله حاتمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است که از سوی سازمان ملل متحد نیز هر سال طبق مراسم ویژه‌ای در سراسر جهان برگزار می‌شود.

حاتمی با اشاره به اینکه زمین پاک حق تک‌تک مردم این سرزمین است، افزود: روز «زمین پاک» به عنوان روزی جهانی در کشور ما هم از سال‌ها قبل بیشتر با رویکرد پاکسازی طبیعت گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: برای حفاظت از زمین لازم است به صورت گسترده‌تری بر مدیریت مصرف، کاهش و بازیافت پسماند و زباله متمرکز شود، چرا که متأسفانه وضعیت فعلی الگوی مصرف در سطح جهان، جوامع انسانی را در ابعاد مختلف درگیر کرده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: مسأله میزان تولید زباله در سراسر جهان و یافتن محل دفن صحیح و بهداشتی آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهای کوچک و در حال توسعه یکی از شگفتی‌های است.

زباله‌های پلاستیکی تهدید محیط زیست

حاتمی با بیان اینکه تهدید محیط زیست با زباله‌های پلاستیکی بویژه کیسه‌های نایلونی بسیار جدی است، افزود: حقیقت این است که پلاستیک در ازای هر خدمتی که به ما می‌کند چیزی گرانبها تر از دنیای اطرافمان را می‌بلعد و ما مدت‌ها است چشم‌هایمان را روی این واقعیت بسته‌ایم که پلاستیک قاتل طبیعت است.

وی یادآور شد: با یک سر چرخاندن به پیرامون خود و مشاهده سیل پلاستیک‌های رها شده در هر کجای طبیعت ⸲‌شهر و روستا می‌توان فهمید دنیا در آستانه رقم زدن تهدید بزرگ زیست محیطی است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت:. اگرچه راحتی استفاده از مواد پلاستیکی باعث شده تا میزان مصرف آنها افزایش پیدا کند و پس از آن نیز مقدار زیادی از محصولات پلاستیکی دور ریخته شوند و همین نکته در واقع عیب اصلی مواد یاد شده است.

حاتمی ادامه داد: امروزه پلاستیک‌های یک‌بار مصرف حدود ۴۰ درصد از مواد پلاستیکی تولید شده در سال را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تعداد زیادی از این محصولات مانند کیسه‌های پلاستیکی و بسته بندی‌های مواد غذایی دارای طول عمر چندین دقیقه‌ای تا چند ساعتی می‌باشند ولی به مدت صدها سال ممکن است در طبیعت باقی مانده و تجزیه نشوند و از این جهت در استفاده از آنان باید دقت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به گواه آمار و ارقام، یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیکی که نقش فراوانی در زندگی ما دارد، کیسه‌های پلاستیکی است.

یک بار مصرف‌هایی که سریع تبدیل به زباله می‌شوند

حاتمی یادآور شد: این کیسه‌ها به علت مصرف روزانه و عمومی‌شان، تقریباً یک‌بار مصرف استفاده شده و به سرعت تبدیل به زباله‌هایی می‌شوند که گاه غیرقابل بازیافت بوده و مشکلات بسیاری برای محیط زیست پدید آورده‌اند.

وی افزود: بسیاری از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف و ظروف بسته بندی، که تقریباً ۵۰ درصد از کل پلاستیک‌های تولید شده را تشکیل می‌دهند در اغلب موارد در طبیعت رها می‌شوند و هرگز به مراکز بازیافت و یا مراکز دفن زباله سپرده نمی‌شوند که این موضوع یک خطر مهم برای محیط زیست زندگی ما است.

کد خبر 6082973

دیگر خبرها

  • ساماندهی پسماند کشاورزی در دستور کار محیط زیست تهران
  • بلاهایی که پسماندهای پلاستیکی بر سر زمین می‌آورد
  • روزانه تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود
  • تولید روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت
  • زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا
  • پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله
  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود