Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره حواشی فیلم تازه‌اش «شهر گربه‌ها» انجام داده است که گزیده از آن را در ادامه می‌خوانید.

۱۱ اصلاح در فیلم انجام دادیم

- فعلا همان نسخه روی پرده است تا چهارشنبه که کی دی ام و دی سی پی‌ها تغییر می‌کند و نسخه‌های تازه به سراسر کشور فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون ما اصلاحات را که تعداد آنها ۱۱ مورد بود، روز دوشنبه انجام دادیم.

- فیلم تا حدودی کوتاه شده، اما بیشتر در برخی نماها، جابه‌جایی صورت گرفته است. ما رقص‌ها را کم کردیم، هرچند هنوز برای من جای سوال است که چطور آقای نقدعلی در مجلس این همه مشکلات را رها کرده و بدون این‌که فیلم را نگاه کرده باشد، از روی تیزر و با رقص چند بازیگر مرد (در نقش گربه) تحریک می‌شود. اگر جرات دارید این جملات من را بنویسید.

- این اصلاح فیلم عقب‌نشینی نیست. به نظرم این احترام است. من به مردم احترام گذاشته‌ام که این کار را کرده‌ام. البته این احترام من شامل آن نماینده مجلس نمی‌شود.

تاریخ سینما و تلویزیون ایران، مملو از رقص بوده است!

- آیا رقص بازیگران برای اولین بار در فیلم شهر گربه‌ها اتفاق افتاده است؟ تاریخ سینما و تلویزیون ایران، مملو از رقص بوده و حتی همین الان هم نمونه‌های این‌چنینی در فیلم‌ها هست. اگر ما از این صحنه‌ها در تیزر استفاده کردیم، به‌خاطر ایجاد جذابیت برای جلب مخاطب است. اما مشکل، بنده هستم. مشکل سیدجواد هاشمی است. سیدجواد هاشمی، هر کاری بکند خطاست.

- این که مخاطب توقع چنین فیلمی از من ندارد هم به‌خاطر انتظارات عجیب جامعه از شخص سیدجواد هاشمی است که واقعا نمی‌دانم با آن چه کار کنم. به هرحال من فیلم کودک ساخته‌ام و همیشه سعی کرده‌ام، رعایت کنم. اگر رقص فقط در فیلم من حرام است که باید یک فکر اساسی برای خودم کنم. (می‌خندد)

رقص در همه فیلم‌ها هست!

- چرا یک خبرگزاری که کارش خبرگزاری است، باید علیه فیلم من امضا جمع کند؟ مگر مسوولان آن خبرگزاری نمی‌دانند رقص در همه فیلم‌ها هست؟ چرا برای من امضا جمع می‌کنند؟ این برخورد سلیقه‌ای همه‌جا صورت می‌گیرد.

- مگر ما فقط ۱۵ یا ۲۰هزار مذهبی در مملکت داریم که آن نامه را امضا کرده‌اند؟ خاک بر سر من! بقیه مذهبی نیستند؟ آیا عواطف این تعداد در مقابل هشتاد و خرده‌ای میلیون نفر مهم است؟! اگر همین تعداد معترض، در همین چهار روز به تماشای شهر گربه‌ها رفته بودند، فیلم یک میلیارد فروش را رد می‌کرد، اما فقط کمی بیشتر از ۲۰۰ میلیون فروخته‌ایم که نشان می‌دهد نرفته‌اند فیلم را ببینند. برخی تا کی می‌خواهند قضاوت کنند؟

«شهر گربه‌ها» را برای غیرمذهبی‌ها ساختم

- دیشب در یک حرم شریفی با هجوم چند خانم محجبه مواجه شدم. در جواب اعتراض آنها گفتم من این فیلم را برای شما نساخته‌ام، شما بهتر است فیلم‌هایی از دست «منصور» را ببینید که خودم هم در آن بازی کرده‌ام. من این فیلم را برای جماعتی ساخته‌ام که اتفاقا مذهبی نیستند.

- من چطور باید آن جماعت را به سینما جذب کنم و بگویم شخصیتی مثل ترامپ به جامعه ضربه می‌زند؟ به آنها گفتم خوشبختانه شما که این چیزها را از بحر هستید، اما من باید جماعتی را به سینما بکشانم که در خانه‌شان بیشتر از اسم خدا، نعوذباا... اسم سگشان را می‌شنوند. 

- من باید این جماعت را به سینما بکشانم و حرف‌های خود شما را به آنها بزنم. چرا وقتی فیلم را ندیدید، آن را از روی تیزر و از رقص‌هایی قضاوت می‌کنید که مشابه آن در همه فیلم‌ها هست. 

به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در روزهای گذشته اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. برخی دغدغه‌مندان ساحت فرهنگ و مذهب نیز در واکنش به ترویج رقص در این فیلم و اباحه‌‌گری در سینما، سوژه‌ای در «فارس من» ثبت کردند که بیش از ۲۰ هزار امضا داشته است.

سیدجواد هاشمی، کارگردان فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفته بود: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم سیدجواد هاشمی شهر گربه ها فرهنگ همه فیلم ها هست سیدجواد هاشمی شهر گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری

آفتاب‌‌نیوز :

«سال گربه» در حالی با بازی بهرام افشاری از ۲۲ فروردین‌ماه اکران شد که بازیگر اصلی آن تمام سال گذشته با فیلم «فسیل» روی پرده سینما‌ها بود و به رکوردی قابل توحه رسید. 

افشاری این روز‌ها نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» را هم با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خودش روی صحنه دارد. او همچنین فیلم «هفتاد سی» را نیز با بازی هوتن شکیبا کارگردانی کرده و آماده نمایش دارد و پیش بینی می‌شود که تا چند ماه آینده اکران شود.

حالا، همزمان با آغاز هفته سوم اکران فیلم سینمایی «سال‌گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی پوستر جدید این فیلم نیز با طرحی از محمد روح‌الامین و تصویر بهرام افشاری منتشر شده است.

«سال گربه» پس از دو هفته اکران با ۴۰۸ هزار تماشاگر، بیش از ۲۲ میلیارد تومان فروخته است.

در «سال گربه» بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، لادن ژاوه‌وند، مرتضی تقی‌زاده، نوشین تبریزی و رضا رشیدپور و نیز علی اوجی و حمید معصومی‌نژاد (حضور افتخاری) بازی کرده‌اند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: سعید عطائیان، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: مرتضی سوری، صداگذار و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: پیام آزادی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آرام موسوی، طراح جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیک، جانشین تولید: شهرام شاهرخ، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سعید بیات، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله، دستیار تهیه‌کننده: امیرعلی خانی، عکاس: اردلان معروفی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح‌الامین، پخش: خانه فیلم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه!
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • ببینید | لحظاتی دیدنی از زاویه دید گربه از دنیا!