Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این کشور تاکید کرد: شکایت‌ها منجر به تغییر ۵ کرسی در استان‌های بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره شد.

به گزارش تسنیم، کمیساریای عالی انتخابات عراق با بیان اینکه شمار افراد واجد شرایط برای رای دادن ۲۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۶۸ نفر بوده است، گفت: تعداد رای‌دهندگان ۹ میلیون نفر یعنی ۴۴ درصد از مجموع افراد واجد شرایط بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نهاد با بیان اینکه هیات قضایی به همه شکایت‌ها رسیدگی کرد، گفت: ما به تعهد قانونی خود در رسیدگی به شکایت‌ها و اعلام نتایج انتخابات عمل کردیم.

این کمیساریا در ادامه اسامی نامزد‌های پیروز انتخابات در همه استان‌های عراق و آرای به دست آمده این افراد را به تفکیک اعلام کرد.

بر اساس اعلام کمسیاریای عالی انتخابات عراق، جریان صدر با کسب ۷۴ کرسی، جایگاه اول را حفظ کرده است و پس از آن ائتلاف سُنی تقدم به رهبری «محمد حلبوسی» ۳۷ کرسی را کسب کرد که با پیوستن برخی افراد مستقل احتمال افزایش کرسی آن به ۴۵ کرسی نیز وجود دارد.

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با کسب ۳۳ کرسی در جایگاه سوم قرار گرفت.

حزب دموکرات کردستان عراق ۳۱ کرسی کسب کرد و در جایگاه چهارم بعد از ائتلاف دولت قانون قرار گرفت.

ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری ۱۷ کرسی کسب کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ائتلاف کردستان عراق هم ۱۷ کرسی را از آن خود کرد.

«إشراقة کانون» وابسته به عتبات نیز ۶ کرسی به دست آورد.

ائتلاف نیرو‌های حکومت به رهبری عمار حکیم توانست ۴ کرسی کسب کند و نیرو‌های «العقد الوطنی» و ائتلاف «جنبش حسم للاصلاح» به ترتیب ۴ و ۳ کرسی به دست آوردند.

جنبش بابلیون با ۴ کرسی و ائتلاف «جماهیرنا هویتنا» ۳ کرسی و جبهه ترکمن ۲ کرسی را از آن خود کردند.

جنبش امتداد نیز توانست ۹ کرسی در این دور از انتخابات کسب کند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در تاریخ ۱۵ اکتبر گذشته برگزار شد.

نتایج انتخابات پارلمانی با مخالفت گسترده بسیاری از جریان‌های سیاسی عراقی روبه رو شده؛ نتایجی که با طرح اتهام دستکاری و تقلب از سوی برخی گروه‌های سیاسی به اعتراضات خیابانی در برخی شهر‌های عراق و عمدتا در ورودی‌های منطقه الخضرا بغداد منجر شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نتایج انتخابات پارلمانی عراق کمیساریای عالی انتخابات عراق صراط انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون

نتایج آزمون آموزگاری روز دوشنبه اعلام شد و پذیرفته‌شدگان برای ارزیابی تکمیلی و گزینش از امروز (چهارشنبه) می‌توانند اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون استخدامی آموزگاری در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و بیش از ۶۳۰ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و کارنامه مرحله اول آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ۱۴۰۳ دوشنبه، سوم اردیبهشت صادر شد.

بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش کشور در مهلت تعیین شده با مراجعه به سامانه مذکور با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که این افراد برای مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش می‌توانند از امروز _پنجم اردیبهشت_ حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به سامانه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

داوطلبان می‌توانند برای پیگیری اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز مربوط به گزینش به درگاه اینترنتی https://gozinesh.medu.gov.ir مراجعه یا با نصب پیام‌رسان شاد، در کانال گزینش آموزش و پرورش به نشانی ( @gozinesh_medu کانال‌های سازمانی/ ادارات کل ستادی / ورود به بخش گزینش) عضو شوند.

شایان ذکر است مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش کاربرگ اطلاعات فردی گزینش در سامانه و انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح زیر اعلام شده است:

یک قطعه عکس پرسنلی (فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می‌شود)

تصویر تمام صفحات شناسنامه

تصویر کارت ملی

تصویر آخرین مدرک تحصیلی

تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و...

تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش و تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک است.

فرایند ارزیابی تکمیلی شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز نتایج قطعی و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

ارزیابی تکمیلی و گزینش شامل موارد زیر است:

بررسی مدارک و مستندات خود اظهاری ثبت‌نام

معاینات پزشکی

بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش

سنجش و ارزیابی تکمیلی

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فرایند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه‌تر شده و جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس اوایل تیرماه اعلام شده است، زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد ماه انجام می‌شود.

کد خبر 747401

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات