Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:02:15 GMT

اخبار کوتاه استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۱۲۵۶

اخبار کوتاه استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شروع فصل کشت نخود پاییزه در استان گفت: کشت ۶۰ هزار هکتار نخود را در برنامه داریم.

«محمدسعید هوشیار» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تمهیدات لازم برای کشت نخود پاییزه در استان انجام گرفته است، افزود: ۴۰۰ تن بذر نخود در طبقات مختلف بذری برای کشت مزارع خریداری و در اختیار نخودکاران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عمده کشت نخود در شهرستان کرمانشاه انجام می گیرد.

ضدعفونی بذور، کشت بموقع، استفاده از کارنده های کشت مستقیم برای کشت و بیمه کردن مزارع از جمله توصیه های هوشیار به نخودکاران بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مهمترین توصیه به نخودکاران اینکه در طرح جهش تولید دیمزارها ثبت نام کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سالانه ۱۸۱ هزار هکتار نخود در استان کرمانشاه کشت می شود که از این سطح ۶۰ هزار هکتار به کشت نخود پاییزه و انتظاری و ۱۲۱ هزار هکتار به نخود بهاره اختصاص خواهد یافت.

استان کرمانشاه با تولید سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن نخود و تامین ۶۰ درصد نیاز کشور، یکی از قطب‌های اصلی تولید این محصول در ایران است

کشف ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی قاچاق در دالاهو

فرمانده انتظامی دالاهو از کشف ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

سرهنگ "کیومرث شهبازی" به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران ایستگاه بازرسی پاطاق حین کنترل خودروهای عبوری در محور "دالاهو –سرپل ذهاب" به یک دستگاه وانت زامیاد مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی های انجام گرفته ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ شهبازی در پایان از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

کشف ۶۴ هزار عدد تخم مرغ قاچاق در کرمانشاه

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۶۴ هزار عدد تخم مرغ قاچاق در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی کرمانشاه حین گشتزنی در بزرگراه امام (ره) به یک دستگاه خاور مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

سرهنگ "جلیل سلطانی" افزود: در بازرسی های انجام شده ۶۴ هزار عدد تخم مرغ قاچاق به وزن حدود چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم و به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سلطانی ادامه داد: در این راستا راننده خودرو دستگیر و برای صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۲ تن ذرت قاچاق در اسلام آبادغرب

 فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب از کشف ۱۲ تن ذرت قاچاق به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس اسلام آبادغرب از وجود یک انبار محل دپوی محصول قاچاق، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 سرهنگ "محمدرضا یاری" اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی انبار مورد نظر در شهرک صنعتی اسلام آبادغرب شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

سرهنگ یاری افزود: در این بازرسی ها ۱۲ تن ذرت قاچاق به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

ضبطیک دستگاه بیل مکانیکی از حفاران غیرمجاز در سنقر

مسوول واحد حقوقی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، از ضبط یک دستگاه بیل مکانیکی از حفاران غیرمجاز در شهرستان سنقروکلیایی به نفع دولت خبر داد و گفت: در پی حفاری غیرمجاز از سوی باند سازمان یافته در تپه تاریخی «شارَک» سنقر، حفاران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.  

«صدیقه پرواره» اظهار داشت: حفاران دستگیر شده از سوی دادستانی شهرستان سنقر و کلیایی مورد تعقیب ویژه قرار گرفتند.  

مسوول واحد حقوقی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با سپری شدن تحقیقات مفصل قضایی در بیش از ۲ هزار صفحه و صدور کیفرخواست متهمان از سوی دادگاه جزایی شهرستان نیز احکام قانونی سنگین صادر برای متخلفان صادر شد.  

پرواره گفت: با تایید رای محکومیت در دادگاه تجدیدنظر حکم ضبط بیل مکانیکی مورد استفاده در حفاری نیز به نفع دولت قطعی شد.  

او با تقدیر از توجه ویژه حوزه قضایی شهرستان و استان در رسیدگی‌های قاطعانه به پرونده‌های میراث‌ فرهنگی و صدور احکام قانونی، اظهار داشت: اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، مجموعه‌های ذی‌ربط یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره‌ کل برای برخورد با هرگونه تخلفات و جرایم علیه آثار تاریخی آمادگی لازم را دارند.  

به گزارش ایرنا، تپه تاریخی شارگ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

این تپه تاریخی در ساعت سه بامداد شب عاشورای حسینی در سال ۹۹ از سوی باند سازمان یافته حفاران غیر مجاز در مرحله مقدمات حفاری قرار گرفت که با هوشیاری و همکاری دوستداران محلی و نیروهای امنیتی و انتظامی عاملین دستگیر و پس از تحویل به مراجع قضایی شهرستان احکام شدید مجازات آن‌ها صادر شد.

مسوول واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: هرگونه تخلف ارتکابی علیه آثار تاریخی را با جدیت پیگیری و با بهره‌مندی از حمایت‌های قضایی استان بدون کوچک‌ترین مماشات علیه متخلفان این حوزه برخورد قاطع به‌ عمل می‌آید تا بیش از این سرمایه‌های ملی به عنوان هویت کشور و ملت مورد تعرض، تخریب و آسیب قرار نگیرند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سنقر حبوبات اراضی کشاورزی فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه دالاهو کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سنقر حبوبات وزارت جهاد کشاورزی سنقر حبوبات اراضی کشاورزی فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه دالاهو کشفیات دستی استان کرمانشاه واحد حقوقی اداره گردشگری و صنایع اسلام آبادغرب قاچاق به ارزش ماموران پلیس میلیون ریال هزار هکتار یک دستگاه کل میراث کشت نخود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفسیر کوتاه آیه شانزدهم طرح مسطورا توسط رئیس اداره تبلیغات گناوه

دریافت 224 MB

کد خبر 6063462

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان کامیون‌های حامل شیرخشک قاچاق در کرمانشاه
  • بهترین روش برای کوتاه کردن قد شلوار (فیلم)
  • کشف ۵ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل از ۹ دستگاه کامیون
  • کشف ۷۳ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف سوخت قاچاق میلیاردی در قصرشیرین
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود توسط هوش مصنوعی!
  • تفسیر کوتاه آیه شانزدهم طرح مسطورا توسط رئیس اداره تبلیغات گناوه
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود! (عکس)
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء