Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی انجام مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر وخورشیدی با همکاری واحدهای تولیدی را در شهرک‌ها ونواحی صنعتی مورد تاکید قرار داده و تحقق این موضوع به جد در دستور کار این شرکت و تشکل‌های صنعتی مربوطه در استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بهرامی زاده در این خصوص اظهار کرد: در نشست هم اندیشی اعضای تشک‌لها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش صنعت با استاندار محترم ضمن تشریح موانع و مشکلات این بخش در استان بخصوص در حوزه تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، موضوع مطالعات ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان نیز مور تاکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: در این نشست مصوب شد که کارگروه تخصصی با محوریت انجمن مدیران صنایع استان موضوع اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را به صورت کارشناسی و عملیاتی بررسی کرده و به مدیریت عالی استان گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با امضای یک مدل توافقی بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است تا بتوان از این طریق با همکاری صاحبان صنایع نیروگاه‌های خورشیدی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کرد.

بهرامی زاده اظهار کرد: از چند ماه قبل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با همکاری انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی اقدام به شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در حوزه تولید برق کرده‌اند که در این راستا هم یک شرکت دانش‌ بنیان در دانشگاه فردوسی مشهد طرح جامعی را به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی با مشارکت بخش خصوصی تدوین و ارائه کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، وی اضافه کرد: در صورت موافقت وزارت صمت این طرح به صورت آزمایشی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد اجرا شود، سپس با رفع عیوب آن در کل شهرکهای صنعتی کشور به اجرا درآید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی نيروگاه خورشيدي شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی ایجاد نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس قانون جهش تولید، پیشبینی شده که سالانه ۱ درصد به میزان تامین انرژی صنایع انرژی برق از انرژی تجدیدپذیر افزوده شود. سال گذشته این میزان برای صنایع ۱ درصد بود و برای سال ۱۴۰۲، ۲ درصد از برق مورد نیاز صنایع انرژی بر باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نیز، ادارات مکلف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، اما به این جهت که امکان ایجاد این ظرفیت برای برخی از ادارات در شرایط فعلی میسر نباشد، پیشبینی شده که این قانون به صورت مرحله‌ای اجرا شود و در سال اول که امسال است، باید ۵ درصد از مصرف بخش اداری کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اداراتی که به اندازه ۵ درصد نیاز مصرفشان نیروگاه تجدیدپذیر دارند، از خرید برق از تابلو سبز یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر معاف هستند. اداراتی هم که کمتر از ۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در اختیار دارند باید نسبت به خرید برق از تابلو برق سبز اقدام کنند یا شرکت‌های توزیع نیروی برق به نمایندگی ازا آنها برق مورد نیاز را از تابلو سبز خرید می‌کنند و در قبض آنها اعمال خواهند کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان تقاضایی که بر اساس این اقدام برای انرژی تجدیدپذیر ایجاد می‌شود گفت: ۲ دو درصد صنایع معادل ۱.۳ تراوات ساعت خواهد بود و ۵ درصد ادارات هم حدود ۱ تراوات ساعت می‌شود و مجموعا بیش از ۲ تراوات ساعت تقاضای برق تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص عملیاتی
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند