Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: در ۷ماهه نخست سال‌جاری، مجموع تردد مسافران از طریق گمرکات این استان ۱۲۸درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 858 هزار و 672 تن کالا از گمرکات استان به خارج از استان صادر شده، اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزن 26 درصد و از نظر ارزش نیز 54 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خروجی سایر گمرکات کشور از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: به دلیل هم مرزی استان با سه کشور خارجی شاهد صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان هستیم که در این مدت بیش از یک میلیون و 837 هزار تن کالا نیز به ارزش یک هزار و 861 میلیون دلار از سایر گمرکات کشور توسط گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، بیان کرد: خروجی صادرات سایر گمرکات از گمرکات استان طی هفت ماهه امسال، نسبت به مشابه سال گذشته 45 درصد از لحاظ وزنی و 64 درصد از لحاظ ارزشی کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 86 درصدی واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی به استان، گفت: امسال 357 هزار و 642 تن کالا به ارزش 516 میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

آذربد ابراز داشت: امسال میانگین تردد روزانه از گمرکات استان یک هزار و 734 نفر است که این تعداد نسبت به سال گذشته 128 درصد افزایش داشته است.

صادرات از گمرکات استان بوشهر 68 درصد افزایش یافتبالغ بر 975 میلیون دلار کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شدافزایش 2 برابری دستگاه‌های نظارتی گمرکات طی 2 سال آینده/ پایان عملکرد جزیره ای زیر مجموعه های وزارت اقتصاد

وی گفت: طی این مدت تعداد 180 هزار و 936 نفر مسافر از گمرکات استان وارد کشور شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، در خصوص تعداد مسافر جابجا شده از طریق گمرکات استان، عنوان کرد: همچنین در این مدت تعداد 183 هزار و 184 نفر مسافر از کمرگات استان خارج شده‌اند که این میزان مسافر نسبت به سال گذشته 122 درصد افزایش داشته است.

وی به مجموع تردد مسافران در این مدت اشاره کرد و گفت: مجموع تردد مسافران از طریق گمرکات استان 464 هزار و 120 نفر مسافر بوده که 128 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

آذربد همچنین به میزان تردد خودروها نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان نیز در مجموع، تعداد 245 هزار و 672 خودرو از گمرکات استان تردد کرده‌اند که از این تعداد 240 هزار و  805 تریلر و کامیون و چهار هزار و 847 خودروری سواری بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد تردد روزانه خودروهای سبک و سنگین نیز از گمرکات استان یک هزار و 170 خودرو بوده است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی گمرکات آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته گمرکات استان طریق گمرکات درصد افزایش سایر گمرکات تردد مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 80 درصد کشت های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ آبیاری می شود و با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوارتیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

 علی دیانتی افزود: توسعه آبیاری با نوار تیپ علاوه بر صرفه جویی نزدیک به 50 درصدی در مصرف آب، موجب بهبود فرآیند آبرسانی در زمینهای کشاورزی وافزایش تولیدمی‌شود.

                                                                                  

دیانتی بیان کرد: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.                                                                                                

وی گفت: در این سیستم  آبیاری، آب به منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده که عدم رشد علف‌های هرز و جلوگیری از فرسایش خاک  از مزایای حفاظت خاک در این سیستم است.

   دیانتی با اشاره به ضرورت استفاده از این سیستم آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.                   

   وی ادامه داد:  این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و کلیه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی می باشند، استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر