Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:55:58 GMT

تحرکات مشکوک برای لغو «حکم ابطال واگذاری مغان»

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۱۸۲۳

تحرکات مشکوک برای لغو «حکم ابطال واگذاری مغان»

احمد علیرضابیگی عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص پرونده خصوصی سازی مغان گفت: اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ در مورد این پرونده واگذاری دشت مغان در حالی از سوی قوه قضاییه مورد پذیرش قرار گرفته است که واگذاری مغان به دلیل تخلفات باطل شده بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی که نسبت به آرای صادره دادگاه ها اعتراضی داشته باشد می‌تواند، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: تشخیص این امر به عهده قوه قضاییه است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادامه داد: ژائله ادعا کرده است که سرمایه گذاری قابل توجهی در کشت و صنعت مغان کرده و در واقع اموال وی تضییع شده و رایی که در ارتباط با ابطال این واگذاری صادر شده است خلاف شرع بیّن بوده است.

علیرضابیگی با بیان اینکه این واگذاری بر اساس دروغ و تقلب انجام شده است، گفت: پشتیبانی برخی مقامات از این واگذاری مشکوک و خلاف قانون بود، به نحوی که زمانی که تخلفات این واگذاری به هیات واگذاری که مرکب از مقامات دولتی بود، ارسال شد، نتوانستند در مقابل این استدلال‌ها مقاومت کنند و پذیرفتند که پرونده این واگذاری به دلیل تخلفات فاحشی که صورت گرفته به هیات تخلفات ارجاع شود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: شخص رئیس جمهور به این پرونده ورود کرد و وزرایی که ارجاع این پرونده به هیات داوری را مورد تایید قرار داده بودند وادار کرد بروند و امضای خود را پس بگیرند.

وی ادامه داد: جهانگیری با ورود به این موضوع تلاش کرد، رای هیات واگذاری در ارجاع موضوع به هیات داوری را متزلزل کند. جلسات متعددی برگزار کرد و تلاش کرد این موضوع را منتفی کند.

علیرضابیگی اظهار داشت: هیات داوری به واسطه اینکه اعضای هیات واگذاری امضای خود را پس گرفته بودند قرار سقوط دعوی صادر کرد چون شاکی وجود نداشت. همه این موضوعات حکایت از اقدامات سازمان یافته ای دارد که بنا داشت از این واگذاری سراسر دسیسه و تقلب پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه این پرونده تعیین تکلیف شده است گفت: این افراد تلاش دارند مجددا این پرونده را به جریان بیندازند.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: پول پرداخت شده برای این معامله یکصد میلیارد تومان حصه نقدی بوده است. در حالی که ارزشیابی کشت و صنعت مغان حدود ۱۸۵۰ میلیارد تومان بوده است. دی ماه سال ۹۷ ژائله، مغان را تحویل گرفته است. در آن زمان مشخص نیست موجودی انبارهای مغان چه چیزهایی بوده است لذا ارزش نقدی موجودی انبارها مشخص نیست.

وی اظهار داشت: صورت های مالی نشان می دهد در شش ماهه اول سال ۹۸، ارزش فروش محصولات کشاورزی دشت مغان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر کشت و صنعت مغان سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است و این فرد می توانسته ظرف سه سال تعهد خود برای خرید کشت و صنعت مغان را پرداخت کند. البته برای پرداخت این مبلغ ۱۴ سال به این فرد فرصت داده اند.

وی گفت: طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی در دعاوی، قاضی باید از قوانین موضوعه‌ای که در این خصوص وجود دارد استخراج حکم و رای کند. اگر دسترسی به قوانین در این خصوص میسر نباشد به قاضی اجازه داده شده است که به منابع شرعی یا فتواهای مجرب رجوع کند. وقتی خریدار مرتکب خلاف بیّن شده و با دروغ و تقلب ملکی را به دست آورده است، آیا مجاز است ادعای اعاده دادرسی با استناد به خلاف شرع بودن کند؟ این معامله بر پایه بطلان انجام شده است.

عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: اگر دفاع خوب و جامع از این پرونده صورت نگیرد هر احتمالی درباره نتیجه بررسی این پرونده وجود دارد.

علیرضابیگی با اشاره به شکایت معاون اول رئیس جمهور سابق از وی گفت: از بنده شکایت کرده اند که در پرونده مغان اتهاماتی را علیه جهانگیری مطرح کرده‌ام. پرونده بنده در دادگاه بررسی شد و توانستم اثبات کنم که این اتهامات وارد نیست و اظهارات بنده پشتوانه قانونی، عدله و استنادات دارد و همین امر موجب تبرئه بنده شد.

وی اظهار داشت: جهانگیری اتهام، نشر اکاذیب را علیه بنده مطرح کرد و تبرئه من به معنای نشر واقعیات در پرونده دشت مغان است. مدعی العموم به جای استماع ادعاهای ژائله مبنی بر خلاف بیّن شرع بودن احکام صادره، بهتر است وارد رسیدگی به تخلفاتی شود که این افراد مرتکب شده اند.

علیرضابیگی گفت: قوه قضاییه یک سال پیش این واگذاری را باطل کرده است و آرای شجاعانه‌ای علیرغم مخالفت‌های دولت، از سوی قضات شجاع صادر شد که موجب دلگرمی مردم شد. در واقع قوه قضاییه شجاعانه از بیت المال دفاع کرد. متهم توصیه نامه رئیس جمهور را با خود به محکمه آورده بود اما قاضی شجاع آن را برنتافت و بر حکم خود پافشاری کرد و رای دقیقی صادر کرد. اگر به باورهای مردم تزلزلی وارد شود جفاکاری است.

کد خبر 5364505

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون اساسی احمد علیرضا بیگی قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس ترکمنستان جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان ایران حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نیروی دریایی ارتش علی باقری برجام یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش مذاکرات وین کشت و صنعت مغان میلیارد تومان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق توسط مأموران یگان امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سرهنگ بیژن خدایی اظهار کرد: مأموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای مأموریت‌های محوله و بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه، به یک دستگاه خودرو  مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به‌صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور قاچاقچی سوخت نقره داغ شد

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • آخرین تحولات مدیریت استقلال پس از واگذاری
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین