Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان از ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان دلگان خبر داد.

به گزارش ایسنا- علیرضا پرنده مطلق در نشست با فرماندار دلگان، گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با ظرفیت تولید ۲۵ مگاوات برق با سرمایه گذاری "شستان" ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان سرمایه گذاری نیروگاه خورشیدی دلگان را ۲۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه بزرگ تا یک ماه آینده آغاز می شود و طبق برنامه ریزی انجام شده پس از ۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار دلگان هم گفت: این شهرستان بیشترین تابش خورشید را در طول سال دارد، به گونه ای که بیش از ۳۰۰ روز آن خورشیدی است.

شجاعی افزود: در سه سال اخیر سه پست برق برای دلگان وارد مدار شده یا در حال راه اندازی است که در همین راستا پست برق چاه علی به بهره برداری رسیده، پست چاه کیچی با ۲۰ میلیارد تومان به زودی به بهره برداری می رسد و توسعه پست گلمورتی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به اسلام‌آباد با بیان اینکه طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود، گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

وزیر نفت که به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان سفر کرده است دیروز با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد؛ تحکیم روابط دو کشور به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز از مهم‌ترین محورهای مورد تأکید در این دیدار بود.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز از محورهای مذاکرات روز دوشنبه وزیران نفت ایران و پاکستان به‌شمار می‌آید.

وزیر نفت پاکستان هم پس از این ملاقات در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه فرصت‌هایی خیره‌کننده بین دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد، گفت: ما از سفر جناب رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی در پاکستان بسیار خرسندیم و میزبانی از دوستان ایرانی افتخار بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد: مرحله نخست مذاکرات ما مرتبط با همه محورها برگزار شد و ما این روند را در مراحل بعدی ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت پاکستان تأکید کرد: ایران و پاکستان به همکاری برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان (خط لوله آی‌پی) است، طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال پیش طراحی و اجرا شده که به دلایل مختلفی تاکنون عملیاتی نشده است؛ هم‌اکنون خط لوله لازم برای صادرات گاز ایران به پاکستان احداث شده و با ساخت خط لوله مورد نیاز در سمت پاکستان امکان صادرات گاز فراهم خواهد بود.

کد خبر 6085698 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فیلم| ساخت بزرگترین سد و نیروگاه در سریلانکا به دست مهندسان ایرانی
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران