Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در  این شهر خبر داد.

الهام عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این برنامه با چشم انداز ۵ ساله تا افق ۱۴۰۴  هدف، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این پروژه روستای گردشگری  ملحمدره هم به عنوان روستای بدون دخانیات شهرستان معرفی و هدف گذاری شده است، تصریح کرد: در این پروژه تا افق مشخص شده تلاش می‌شود تا با همکاری مردم، اصناف و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به سوی شهری بدون دخانیات پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات صورت گیرد، گفت: پیش از این سازمان بهداشت جهانی چهار شهر مذهبی مکه، مدینه، قم و مشهد را به‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کردند که در حال حاضر در کشور ما این طرح در ۶۳ دانشکده و دانشگاه نیز در حال انجام است.
مدیر واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح با چشم‌انداز پنج ساله تا افق ۱۴۰۴ در سال اول، گام اول پروژه اطلاع رسانی  طرح برای عموم مردم و متصدیان از جمله مغازه.داران به عنوان خرده فروشان دخانیات مدنظر خواهد بود که در همین رابطه بروشورهای اطلاع‌رسانی بین تاکسی‌داران و مغازه داران (متصدیان )...توزیع شده است.

رضا سلیمانی با بیان اینکه متصدیان و کسانی که مواد دخانی عرضه می‌کنند و دارای مجوز هستند  برای همکاری در این طرح باید سه مولفه، عدم در معرض دید  قرار دادن مواد دخانی ،عدم فروش مواد دخانی به صورت نخی و عدم عرضه سیگار به صورت نخی به افراد زیر ۱۷ سال را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این سه مولفه به صورت پوستر و بروشور برای اطلاع رسانی در بین متصدیان و عموم مردم شهرستان در حال توزیع است خاطر نشان کرد: علاوه بر آن سامانه ۱۹۰ برای شکایات مردمی در این رابطه در بروشور به چاپ رسیده که مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف  می‌توانند موارد را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه در این طرح بلوار شهید بهشتی به عنوان خیابان بدون دخانیات شهر اسدآباد در نظر گرفته شده، افزود: با این طرح در شهر اسدآباد و روستای گردشگری ملحمدره به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات، باید فروش دخانیات با دو راهبرد کاهش عرضه و تقاضا با محدودیت‌هایی که ایجاد خواهد شد ضابطه‌مند شود.
وی با اشاره به نقش  اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی جامعه در رابطه با این طرح برای کاهش تقاضا مواد دخانی خاطر نشان کرد: در این طرح در کنار دانشکده علوم پزشکی دادستانی و نیروی انتظامی نیز همکاری موثری خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت‌های لازم از سطح شهرستان در رابطه با عرضه هرگونه قلیان توسط واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده انجام می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه با تداوم نظارت و بازرسی‌های انجام شده در شهرستان اسدآباد عرضه قلیان به صفر رسیده و وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها دخانيات دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اطلاع رساني روستای گردشگری ملحمدره قلیان نظارت و بازرسی بدون دخانیات اطلاع رسانی مواد دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل انبار دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

به گزارش برنا، این مقام انتظامی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد شرکتی در بستر فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی محصولات دخانی غیر مجاز در غرب تهران می‌کند.

سرهنگ افشاری افزود: پس از تحقیقات و شناسایی متهم پرونده با هماهنگی از سوی مراجع قضایی تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و در بازرسی از محل بیش از ۲۴۱۴ عدد انواع دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی با مارک‌های غیر مجاز و نامعتبر را کشف کردند که به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از میلیارد تومان اعلام کرده‌اند اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف ندهید و در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • قلیان اکسیژن و بازی با جون جوانان؛ طرح مطالعاتی وزارت بهداشت؟
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان