Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کیهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «نجابت است یا نقطه ‌ضعف ؟!» نوشت:

۱- روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «باقری‌کنی در آزمون وین» به توصیف شخصیت آقای علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان در دولت جدید پرداخته است. شرق در بخشی از گزارش خود می‌نویسد؛ «علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلا کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.»!

۲- آیا این توصیف از آقای باقری که «خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است» و اینکه « خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کند و حتی در جلسه کاری آنها را خواهر صدا می‌کند » اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات یک فرد متعهد و معتقد به «اسلام» و «انقلاب» نیست؟

آیا مدعیان اصلاحات که روزنامه شرق یکی از اصلی‌ترین تریبون آنهاست، با اسلام و انقلاب مشکل دارند؟! و یا «پاکدامنی» و «نجابت» را برای دیپلمات‌ها برنمی‌تابند؟! آیا مسئولانی را شایسته می‌دانند که اسلام و انقلاب و نجابت و حیا را ترک گفته باشند؟! اگر اینگونه نیست، چرا به اسلامی و انقلابی بودن دکتر باقری‌کنی اعتراض می‌کنند و آراستگی ایشان به پاکدامنی و نجابت را «نقطه ضعف»می‌دانند؟!

۳- نویسنده روزنامه شرق بعد از اعتراض به پاکدامنی دکتر باقری کنی، نتیجه گرفته است که«این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند»! و توضیح نمی‌دهد، و شاید هم با نگاه مبتذلی که در اعتراض به پاکدامنی ایشان داشته است، از بیان منظور اصلی خود طفره می‌رود! برای کشف کاربرد دیدگاه یاد شده، کافی است به فاجعه‌ای که این طیف، با این دیدگاه طی ۸ سال گذشته بر سر مردم آوار کرده‌اند نیم نگاهی بیندازید، و سپس ادعای آنها درباره « بلد» بودن دیپلماسی ! و « تخصص»! در مذاکره را به قضاوت بنشینید. در این حالت به وضوح می‌توان فهمید که چرا مدعیان اصلاحات از اسلامی و انقلابی بودن و پاکدامنی دکتر باقری تا این‌اندازه عصبانی هستند و نیز، به آسانی می‌توان درک کرد آنچه با عنوان نگرانی از «فضای بسته»! از آن یاد می‌کنند، غیر از تسلیم دربرابر باج‌خواهی دشمنان و فروش یکجای ملت و منافع ملی به دشمن، مفهوم دیگری نمی‌تواند داشته باشد!

۴- و بالاخره این احتمال نیز وجود دارد که گزارش یاد شده بدون اطلاع آقای رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق به چاپ رسیده باشد! که اگر هم چنین باشد، اولاً از ایشان رفع مسئولیت نمی‌کند و ثانیاً بسیار تعجب‌آور است که نامبرده از آنچه در روزنامه تحت مسئولیتش می‌گذرد بی‌خبر باشد! و در هر حال، از ایشان انتظار می‌رود در پی اهانت سخیف مورد اشاره، از ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان عذرخواهی کند.

۲۳۲۱۹

کد خبر 1578229

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مخبر سیدابراهیم رئیسی روزنامه شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرآنلاین، بخش آنلاین روزنامه کیهان پس از توضیح سایت دکتر روحانی درباره بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از عملیات عین‌الاسد برای انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، نوشته که «علی‌رغم تلاش مقامات، با توجه به ساعت عملیات و شرایط آقای روحانی، تماس با ایشان جهت اطلاع‌رسانی پیش از حمله مقدور نشد» که آشکارا پس گرفتن دروغ قبلی خود مبنی بر خواب بودن دکتر روحانی است.

کیهان از دروغ «خواب روحانی» در شب حمله به پایگاه عین‌الاسد عقب‌نشینی کرد اما برای توجیه بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و دولت از این عملیات، دچار دو اشتباه دیگر شد: انکار اصل برگزاری جلسه‌ای که قرار بود بین دکتر روحانی و فرماندهان نظامی برگزار شود ولی لغو شد و اصرار بر قرار دادن رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی - و حتی خود شورا - در زمره افرادی که طبق اصل محرمانگی مطلق باید غیرمطلع باشند و تناقض آن با ادعای مقدور نبودن اطلاع به رئیس‌جمهور!

کیهان نیازی به جلسه نمی‌بیند!

بخش آنلاین روزنامه کیهان پس از توضیح سایت دکتر روحانی درباره بی‌اطلاع گذاشتن رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه از عملیات عین‌الاسد برای انتقام از ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی، نوشته که «علی‌رغم تلاش مقامات، با توجه به ساعت عملیات و شرایط آقای روحانی، تماس با ایشان جهت اطلاع‌رسانی پیش از حمله مقدور نشد» که آشکارا پس گرفتن دروغ قبلی خود مبنی بر خواب بودن دکتر روحانی است.

البته کیهان پس از اطلاع از اصل موضوع که مقامات ارشد نظامی از رئیس‌جمهور درخواست ملاقات فوری کرده بودند و او در منزلش منتظر آن‌ها بود اما این قرار از سوی درخواست‌کنندگان در آخرین ساعات لغو شد، اول نوشته «منطقاً برای اطلاع‌رسانی زمان حمله، نیازی به تشکیل جلسه در منزل آقای روحانی نیست!» و بعد از آن نظر داده «تصمیم حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸ طبق قانون در سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح گرفته شده بود و با حفظ محرمانگی مطلق، مطلعین از این تصمیم حتی به ۱۰ نفر در میان کل نیروهای مسلح نمی‌رسید.‌ بدیهی است اجرای این تصمیم نیاز به هیچ جلسه‌ای خارج از چارچوب قانونی نیروهای مسلح نیز نداشت.»

این ادعای کیهان نه تنها نقض دروغ سابق خود هست بلکه برخلاف توصیه سایت روحانی که بپرسد چرا جلسه فرماندهان با دکتر روحانی لغو شده، اساساً منکر اصل اطلاع و هماهنگی با رئیس‌جمهور شده که رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست.

تماسی که مقدور نشد!

نحوه پاسخ به ترور شهید سلیمانی در جلسه روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ شورای عالی امنیت ملی بررسی و چارچوب و قواعدی برای پاسخ احتمالی در آن جلسه مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفته شد برای آن عجله‌ای نشود. چنانچه در بیانیه شورای عالی امنیت ملی که عصر روز ۱۳ دی منتشر شد، آمده بود: «جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شد.»

گرچه دریابان علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اخیراً گفته عملیات موشکی علیه پایگاه عین‌الاسد بر اساس «تصمیم مورد اجماع» بوده و منظورش را مشخص نکرده که اجماع بین چه کسانی، اما اینکه دبیر شورا خود جزو مطلعین حمله بوده، طبیعتاً رئیس شورای عالی امنیت ملی را نمی‌توان از دایره مطلعین حمله حذف کرد! رئیس‌جمهور ایران را به خاطر محرمانگی تصمیم! حتی دقایقی قبل از عملیات مطلع نکرد ولی به نخست‌وزیر عراق اطلاع داد. علاوه بر آن، تماس با رئیس‌جمهور کشور «مقدور نشود» اما تماس با نخست‌وزیر عراق مقدور شود!

دولت خبط و خطا نداشت

نوشته کیهان تأیید مطلب سایت دکتر روحانی است که «رئیس‌جمهور و اعضای دولت دوازدهم به دلیل همین بی‌خبری از حمله به عین‌الاسد، در جریان استقرار پدافند هوایی با احتمال پاسخ متقابل آمریکا و تصمیم‌گیری درباره کلییر نکردن آسمان کشور - هرچند در حیطه اختیارات دولت نیست - و متعاقب آن فاجعه هواپیمای اوکراینی نبوده‌اند.»

البته سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در نشست خبری ۲۱ دی ۱۳۹۸ در پاسخ به این سؤال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرده بود: «از دید من هر وقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد، اما به هر ترتیب نیافتاد. اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه‌ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد.»

گرچه طبق گفته دکتر روحانی، دولت مسئولیتی برای کلییر کردن آسمان کشور به عهده ندارد و این مسئولیت برعهده دو نهاد است: اداره هواشناسی در صورت پیش‌بینی شرایط فوق‌العاده جوی و ستادکل نیروهای مسلح در مسائل امنیتی. (نشست خبری با خبرنگاران داخلی و بین‌المللی - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷)

دیگر خبرها

  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • توصیفات ویلیام گولدینگ از طبیعت در «خداوندگار مگس‌ها»
  • جستجوی ذرات مرموز «شبح» را در تونل‌های زیرزمینی سرن
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • واکنش تند یک پزشک به مسوئلان پس از خودکشی خانم دکتر جوان
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس
  • کشف هیولایی در کیهان
  • واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان: گران ترین تیم تاریخ ایران در زمان شما بسته شد
  • جستجوی ذرات مرموز «شبح» در تونل‌های زیرزمینی سرن