Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@19:32:23 GMT

بازگشایی کنسولگری عربستان در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۰۸۹

عربستان روز سه شنبه اعلام کرد که کنسولگری سفارت خود را در کابل پایتخت افغانستان برای ارائه خدمات کنسولی به شهروندان افغان بازگشایی کرده است.   به گزارش ایرنا از "رویترز"، رسانه‌های عربستانی اعلام کرده‌اند فعالیت کنسولگری این کشور در کابل از روز سه شنبه آغاز شده است.     بر پایه این گزارش، به دنبال پیشروی‌های طالبان، عربستان سعودی در مرداد ماه سال جاری تمام دیپلمات و کارکنان خود را از پایتخت افغانستان خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     پس از تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از کشورها سفارت خانه‌های خود در کابل را تعطیل کرده و دیپلمات‌های خود را از این کشور خارج کردند.     به گزارش ایرنا، طالبان هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) گذشته اقدام به تشکیل دولت موقت در افغانستان کرده است.     آمریکا در کنار انگلیس و متحدانش در چارچوب پیمان آتلانتیک شمالی، ۲۰ سال پیش به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند. آنها پس از دو دهه اشغالگری و تخریب این کشور، ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد دلار هزینه و حدود ۲ هزار و ۵٠٠ کشته، اوت گذشته سراسیمه افغانستان را ترک کردند تا مهر دیگری بر کارنامه سیاه سیاست‌های مداخله‌جویانه غرب در خاورمیانه ثبت شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!