Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اجرای عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از زلزله این شهرستان اظهار داشت: برای تسریع در روند بازسازی به ماشین‌آلات و نیروی انسانی بیشتری نیاز است.

او افزود: برای تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان با دستور رییس بنیاد مسکن کشور، از هشت استان نیروی انسانی و تجهیزات به منطقه ارسال شده، اما به سبب ابتلای برخی از نیرو‌ها به ویروس کرونا و رعایت اصل قرنطینگی به نیرو‌های جدیدی برای ادامه کار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ تامین شد

زمانپور اضافه کرد: مصالح نیز تا حدی در منطقه تامین شده، اما کافی نیست و می‌طلبد در این خصوص نیز مساعدت‌هایی انجام گیرد.

او، اقلام زیستی را از دیگر نیازمندی‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: برای مناطق دوردست نظیر روستای لبد، سه‌جو گاوشیر، دره توت و دره هندو نیاز به اقلام و بسته‌های زیستی است که برنامه‌ریزی شده از سوی هلال‌احمر تامین و در منطقه توزیع شود.

زمانپور از افزایش تعداد واحد‌هایی که نیاز به بازسازی دارد خبر داد و افزود: در ابتدا ۵۰۰ واحد برای بازسازی شناسایی شد، اما در نظارت و بررسی رییس بنیاد مسکن کشور از منطقه، ۷۰۰ واحد دیگر به تعداد واحد‌هایی که نیازمند نوسازی است اضافه شد.

او با اشاره به از سرگیری فعالیت کارخانه شن و ماسه بخش بازفت برای تامین مصالح مورد نیاز، تصریح کرد: علاوه‌بر این مقرر شد تا نقشه‌های مهندسی واحد‌های مسکونی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود.

زمانپور خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰ واحد آواربرداری و ۳۵ واحد مسکونی تا مرحله سقف احداث و نوسازی شده است و بازسازی سایر واحد‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

او مدت زمان برای نوسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده شهرستان را چهار ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون مردم همکاری خوبی در این خصوص داشته‌اند و انتظار می‌رود با تداوم این همکاری بتوان سر موعد واحد‌ها را تحویل داد.

زمانپور با اشاره به ابلاغ تسهیلات بانکی و بلاعوض به بنیاد مسکن استان، افزود: علاوه‌بر تسهیلات نوسازی و تعمیر واحد‌ها ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت مردم منطقه درنظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد های مسکونی مناطق زلزله زده واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است

روح الله اکبری  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۰ هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است