Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:49:36 GMT

آخربن وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۱۱۳

آخربن وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت کرونا در استان را تشریح کرد.

دکتر بهمن نقی پور سه شنبه شب، ۹ آذر، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و به خصوص تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و بهداشت، وضعیت واکسیناسیون کل کشور در حالت نسبتا قابل قبول قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نبود شهر قرمز و نارنجی در استان، افزود: تبریز در هفته جاری در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۸ نفر بستری جدید کرونا و شش نفر فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده است.

نقی پور از واکسیناسیون حدود ۸۹ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسیناسیون کرونایی در بین ۸۸.۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان و ۶۴ درصد از مادران باردار استان انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به دانشگاه برتر شدن دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه واکسیناسیون در کشور، گفت: تاکنون سویه جدید کرونا در کل کشور رویت نشده است و برای کنترل این وضعیت نیز مسافرت‌های خارجی تحت کنترل قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مرزهای هوایی و زمینی به شدت تحت کنترل وزارت بهداشت بوده و اقدامات در جهت قرنطینه و ... مسافران انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر آفریقای جنوبی، کشوری که سویه جدید در آن دیده شده است، اعلام کرده که اغلب مبتلایان به این نوع ویروس از جمعیت واکسن نزده‌ها هستند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون در کشور، ادامه داد: وظیفه وزارت بهداشت در قبال واکسیناسیون و تامین واکسن انجام گرفته و ما فقط منتظر مراجعه مردم برای دریافت دزهای اول، دوم و سوم هستیم. از طرفی همکاران ما در بهداشت پیگیر این افراد بوده و طرح واکسیناسیون خانه به خانه نیز در حال انجام است.

نقی پور گفت: ما انسان‌ها همانند زنجیر به هم متصل هستیم به همین خاطر در راستای حفظ سلامتی خود و همشهریانمان بایستی واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی

 رحمتی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی که به ارائه برنامه تحولی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت اظهار کرد: به نظر می‌رسد دچار تنش کمبود برق در بخش تولید هستیم بنابراین لازم است منابع مالی پروژه‌های برق کاملا تعریف شود و اجرای پروژه‌ها سرعت یابد.

وی با بیان این‌که معضل اصلی اقتصاد ما کمبود برق است افزود: راهی به جز مولدسازی برای اجرای برنامه‌ها نداریم تامین برق شهرک‌های صنعتی بسیار ضروری است و بر این اساس هم برق منطقه‌ای استان و شرکت توزیع برق تبریز باید برای رفع تنش برق برنامه‌های تحولی داشته باشند.

وی یادآوری کرد: نگاه تحولی می‌گوید برای رفع مسئله ناترازی برق تبریز نیاز به تاسیس نیروگاه داریم که حتما باید اتفاق افتد و همان طور که رئیس محترم جمهور نیز بار‌ها تاکید کرده مدیری که نگاه تحولی نداشته باشد و به اقدامات عادی و روزمره جهت رفع تکلیف قناعت کند در دولت جهادی جایی نخواهد داشت.

رحمتی بیان کرد: برای جلوگیری از مازوت سوزی طرح تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز حتما باید اجرایی شود مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر نیز اخذ شده که کار‌های اجرایی آن باید به جد دنبال و ظرفیت‌های بخش خصوصی در این عرصه به کار گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش صنعت برای تامین برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه، تامین پست‌های برق و جابجایی تاسیسات زیرساختی شبکه توزیع برق تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تعریف میزان ۶.۲ همت پروژه برای سال ۱۴۰۳ در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، چارچوب برنامه‌های این دستگاه را مطلوب ارزیابی و تشریح کرد: مشکل اصلی شبکه حمل و نقل این است که راننده محور بوده و لازم است با شرکت‌محور کردن شبکه حمل و نقل باری استان بروزرسانی سامانه حمل و نقل به موقع انجام گیرد.

وی برنامه‌های تحولی شرکت آب منطقه‌ای استان را نیز موثر دانست و افزود: اولین مسئله ما در بخش آبی تامین آب شرب پایدار در  شهر‌ها و روستا‌ها است.

وی ارائه برنامه کمی جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان امسال را نیز ضروری برشمرد.

رحمتی تشریح کرد: سرعت دادن به تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز نیز بسیار مورد تاکید بوده و از هر گونه نوآوری و ابتکار عملی که این مهم را محقق کند استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی