Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث مجوزهای اکران و نمایش اشاره کرد و گفت: «ضوابط و چهارچوب‌های ما برای مجوز دادن به محصولات فرهنگی و هنری، از فیلم و تئاتر گرفته تا کتاب و... باید مشخص باشد و با تدوین چنین قوانینی دیگر امکان نگاه سلیقه‌ای و سخت گیرانه وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «حتماً ما به‌عنوان مجموعه دولت باید ضوابط روشنی برای تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها و... داشته باشیم. مثلاً یک نفر فیلم موزیکالی ساخته که صحنه‌های مغایر با فرهنگ و شرع و عرف در آن وجود دارد و وقتی می‌گوییم چرا؟ می‌گویند در تلویزیون و تئاتر و... هم چنین چیزی هست و کسی عیبی نمی‌گیرد. این نشان می‌دهد که ضوابط روشن و مشخص نیست. به‌همین دلیل هم ما نباید کار را صرفاً به‌وجدان و فهم سازندگان از قوانین بسپاریم که بعد هر دو طرف به مشکل بربخورند.»

اسماعیلی در تشریح این موضوع می‌گوید: «یکی از وظایف روشن ما در دولت این است که ضوابط خود را مشخص و روشن کنیم تا کسی آسیب نبیند. اگر ضابطه‌ها روشن باشد سخت گیری معنایی ندارد. مثلاً به شورای نمایش می‌گفتیم اشکالات بدیهی که خلاف اصول کار فرهنگی است نباید اتفاق بیفتد و چنین خطاهایی توجیه ندارد. در حال حاضر هم شورای نمایش با اعضای جدیدی تشکیل شده که در آن از یکی از استادان علوم اجتماعی دانشگاه بهره می‌بریم و معتقدم اگر نمایشی را استاد دانشگاهی که در خارج درس خوانده و مقالات بسیاری درباره مسائل اجتماعی فرهنگی نوشته، نتواند ببنید، آن‌هم به‌دلیل دوری از ضوابط و استانداردهای فرهنگی، طبیعتاً یک جای این نمایش مشکل دارد.»

او درباره شرایط اکران فیلم‌ها و سخت گیری‌هایی که گاهی بابت حواشی فیلم توسط یکی از عوامل فیلم ایجاد می‌شود یا اساساً موضوعی که چندان ربطی به دوران ساخت فیلم و خود فیلم ندارد، می‌گوید: «همان‌طور که گفتم ضوابط باید روشن باشد و وقتی این ضوابط روشن و مشخص شد کسی نه می‌تواند سخت‌گیری کند و نه می‌تواند خارج از این چهارچوب انتظار داشته باشد. فیلمی قبل از اکران، بازیگرش به خارج از کشور رفته بود و من گفتم مشکلی ندارد که بخواهیم فیلمی را برای این موضوع اجازه اکران ندهیم. باید تلاش کنیم اشکالات را تا جای ممکن حل کنیم و سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده چه گناهی کرده که به خاطر چنین موضوعاتی کارش را به خاطر یک نفر دیگر از بین ببریم.»

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حوزه تئاتر هم اشاره‌ای کرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر برنامه وزارتخانه برای حمایت از تئاتری‌ها بخصوص در شهرها و استان‌هایی بجز تهران نیز گفت: «بخشی از سفرهای استانی من برای حضور در جشنواره‌های تئاتری بود و در این سفرها تا جای ممکن سعی کردیم که مسائل زیرساختی و پروژه‌های نیمه‌کاره را به سرانجام برسانیم. موضوع دیگری که به دقت در دستور کار قرار گرفته تقویت روابط میان دانشگاه و تئاتری‌هاست که در جلسه‌ای که با استادان دانشگاه هنر خواهم داشت این موضوع را با قدرت پیگیری خواهیم کرد. ما از متن تا اجرا، توجه جدی به تولید داریم. و همان‌طور که گفتم خود هنرمندان و استادان دانشگاه هم باید در این زمینه به ما کمک کنند و ارتباط‌ها برقرار شوند.»

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر ارشاد فرهنگ کتاب فیلم روزنامه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند

ایتنا - علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است.
اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از باتری ساعت هوشمندتان به سرعت تخلیه می‌شود، احتمالا اشتباهاتی وجود دارد که گاهی اوقات بدون توجه، مرتکب می‌شوید که ممکن است منجر به تخلیه زودهنگام باتری ساعت هوشمندتان می‌شود. 

به گزارش ایتنا، علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است. ساعت‌های هوشمند ممکن است در پایان یک روز پرمشغله یا زمانی که فراموش می‌کنید قبل از خروج از خانه آن را شارژ کنید، نگرانی در مورد باتری ایجاد کنند، اما نگران نباشید، نکاتی که در ادامه بذکر شده است به شما کمک می‌کند عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید. 

صفحه روشن: بیایید با چیزی شروع کنیم که ممکن است کم بحث‌برانگیز باشد، و آن اینکه نیازی نیست همیشه صفحه ساعت خود را روشن نگه دارید. در واقع، احتمالاً زیاد به صفحه ساعت هوشمند خود نگاه نمی‌کنید - یک نگاه سریع برای بررسی زمان تنها چند ثانیه طول می‌کشد. ساعت‌های هوشمند مدرن بسیار خوب تشخیص می‌دهند که چه زمانی بازوی خود را بالا می‌برید تا به ساعت خود نگاه کنید تا زمانی که صفحه روشن شود. در نتیجه نیازی به روشن بودن همیشگی صفحه نمایش ساعت هوشمند نیست.

روشنایی صفحه: درجه روشنایی صفحه ممکن است خیلی زیاد باشد، که منجر به تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود. کاهش روشنایی صفحه نمایش به میزان قابل توجهی عمر باتری ساعت هوشمند شما را بهبود می‌بخشد. اگر ساعت هوشمند شما حالت روشنایی خودکار دارد، روشن ماندن آن می‌تواند با کاهش روشنایی در مواقعی که نیازی به آن نیست، باتری بیشتری ذخیره کند.
 
حالت «مزاحم نشوید»: اگر هنوز متوجه نشده‌اید، صفحه نمایش بزرگ‌ترین قاتل باتری در یک ساعت هوشمند است. بنابراین، محدود کردن مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش باعث افزایش عمر باتری می‌شود. راه دیگری که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که از روسن شدن برای هر اعلان غیرضروری صفحه جلوگیری کنید. به طور کلی بهتر است که برای برنامه‌های کم‌اهمیت‌تر، ارسال اعلان به ساعت خود را غیرفعال کنید. یک راه سریع برای انجام این کار زمانی که به عمر باتری اضافی نیاز دارید، استفاده از حالت Do Not Disturb است. فقط آن را روشن کنید و فقط اعلان موارد مهم دریافت کنید.

حالت کم مصرف: برای مواقعی که واقعاً نیاز دارید عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید، به حالت کم مصرف یا برخی از ویژگی‌هایی به نام «بهینه‌سازی باتری» بروید. این حالت‌ها بسته به مدل ساعت شما کمی متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی مواردی مانند نمایشگر همیشه روشن، شیب تا بیدار شدن، برنامه‌های پس‌زمینه و GPS را غیرفعال می‌کنند.

آن را به یک ساعت صامت تبدیل کنید: برخی از ساعت های هوشمند دارای ویژگی صرفه جویی در باتری هستند که حالت کم مصرف را دور می‌زند. در گلکسی واچ سامسونگ، حالت Watch Only نامیده می‌شود، در حالی که ساعت‌های اپل قبلاً دارای ویژگی مشابهی به نام Power Reserve بودند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار: به‌روز نگه داشتن نرم‌افزاری که ساعت هوشمند شما را اجرا می‌کند نه تنها ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند، بلکه منجر به بهبود باتری نیز می‌شود. سیستم عامل ساعت خود را به آخرین نسخه به‌روز کنید.

 
صفحه نمایش تیره‌تر: اگر ساعت هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED است، می توانید از صفحه ساعتی استفاده کنید که عمدتاً مشکی است تا عمر باتری قابل توجهی کاهش یابد. در نمایشگرهای OLED، پیکسل‌های سیاه روی صفحه خاموش می‌شوند و جلوه سیاه تیره و قدرتمندی به آن می‌دهند و در نتیجه باتری کمتری مصرف می‌کنند.

توقف اجرای برنامه‌ها: بسیاری از نکات دیگر مانند بستن برنامه‌های استفاده نشده و کاهش فرکانس پایش ضربان قلب وجود دارد که می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک بیشتری کند. پس از تمام این تغییرات، اگر از عمر باتری ساعت خود راضی نیستید، به ساعت دیگری با باتری بزرگتر ارتقا دهید.

دیگر خبرها

  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود