Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد نقدی مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با لزوم توجه به قرآن کریم در هم افزایی و تحکیم وحدت امت اسلامی، بیان نمود: یکی از بزرگترین عواملی که می تواند به وحدت جامعه مسلمین، با تمام اختلافاتی که وجود دارد کمک کند، بهره مندی و بهره گیری از قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه این موضوع مغفول مانده است و ضربه مهلکی به طور کلی به پیکره جوامع اسلامی وارد نموده است؛ بزرگترین مکانی که کانون اختلاف میان مسلمانان است شبه قاره می باشد که گروه های مختلف افراطی و تندرو ظهور پیدا کرده و سعی کردند در میان صفوف متحد اهل سنت و شیعه ایجاد اختلاف کنند.

حجت الاسلام نقدی ادامه داد: نباید نگاه به وحدت، سیاسی باشد، بلکه وحدت یک موضوع دینی و اعتقادی می باشد؛ زیرا مسلمانان باید همدل و نزدیک ، تعامل و ارتباط مستمر داشته باشند؛ پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) به پیروان خویش توصیه کردند که همراه همدیگر بوده و در سختی ها پشتیبان یکدیگر باشید.

وی عنوان کرد: می توانیم با چاپ کتبی که در آن نظریه شیعه و اهل سنت نسبت به قرآن بیان شده باشد نظریات و نگاه اهل سنت و شیعه را جویا شویم.

این استاد حوزه در ادامه اظهار داشت: در واقع قرآن کریم یکی است و برای تمام مسلمین یکسان است؛ تمام اختلافات برای تفرقه ای است که دشمنان اسلام به آن دامن زده اند و با دادن اطلاعات نادرست در میان طرفین ایجاد اختلاف کرده اند، در حالی که در واقعیت مسئله ای دیگر است.

وی در پایان تاکید کرد: باید با استعانت به آیه شریفه: " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ"؛ که می فرماید: به "حبل الله" که همان قرآن کریم است ، چنگ زده تا از مسائلی که دشمنان از آن برای ایجاد اختلاف استفاده می کنند پرهیز کنیم.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است