Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@21:45:13 GMT

معیارهای رنگ‌بندی کرونایی شهرها تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۲۸۶۱

معیارهای رنگ‌بندی کرونایی شهرها تغییر می‌کند

دکتر کمال حیدری درباره بازگشایی مدارس، با تاکید بر اینکه بازگشایی‌ مدارس منوط به واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال بوده است، گفت: برای افراد زیر ۱۲ سال که واکسن نزدند هم بازگشایی منوط به رعایت کلیه پروتکل‌های ابلاغی است و مسئول اجرایی هم مدیر مدرسه و آموزش و پرورش است.

نگرانی از عدم رعایت‌ پروتکل‌های ضدکرونا و اخطار به برخی مدارس

وی در این باره افزود: اگر این موارد جدی گرفته نشود، ما به شدت نگران هستیم و این یک اشتباه بزرگ می‌شود؛ ولی در این زمینه همکاران در آموزش و پرورش قول رعایت داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ضمن اینکه مقرر شده است که پیش از حضور افراد در مدارس و بازگشایی مدارس باید همکاران ما در بخش بهداشتی نظارت کرده و مدرسه را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تایید کنند تا اجازه بازگشایی داده شود. متاسفانه برخی مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکردند که به آنها  اخطار داده شد و به طور جد از همکاران خواستیم با این موضوع برخورد کنند؛ چون سلامت دانش‌آموزان به شدت برای ما دغدغه است.

وی افزود: از طرفی بالا رفتن پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال سبب می‌شود که احتمال خطر کاسته شود. اگر بنا باشد مدارس باز شود و پروتکل‌ها رعایت نشود، قطعا ضربه خواهیم خورد.

معیارهای رنگ‌بندی کرونایی شهرها تغییر می‌کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم تغییر معیار رنگ‌بندی کرونایی شهرها، با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تغییر معیارهای اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور وجود دارد، گفت: شرایط رنگ‌بندی یک ادبیات ساده و راحت برای مردم و مسئولین بود که بدانند کجا چه خبر است.

وی گفت: اکنون با وجود واکسیناسیون، شرایط متفاوت شده است و با این میزان واکسیناسیون انتظار داریم میزان بستری و فوتی به شدت کاهش یابد؛ پس باید معیارهایمان تغییر کند و کمیته علمی این موضوع و تغییر معیار را در دستور کار گذاشته است.

حیدری افزود: قرار است تا ظرف هفته‌های آتی یک مدل دیگری اپلیکیشن ماسک ارائه دهند تا با استفاده از این مدل موارد رنگبندی شهرها اصلاح شود.

وی گفت: مرکز تحقیقاتی بزرگی بر این موضوع کار می‌کند تا معیارها تغییر کند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رنگ بندی کرونایی شهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند

به گزارش تابناک - محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملقی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح اجرایی با توجه شرایط مختلف در جغرافیا کشور داده می‌شود.

آغاز و پایان سال تحصیلی با شرایط آب و هوایی مناطق

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آن ها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می کند.بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس معتقد است که با توجه به گستردگی شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، تهیه یک چارچوب کلان ملی برای تدوین تقویم آموزشی ملی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش استان، مناطق و مدارس بسیار ضروری است.

همچنین شفافیت در حدود اختیارات هر یک از مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر در مورد تقویم آموزشی مدارس و تعیین حیطه اختیارات حوزه های ستادی آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش، استان و شورای آموزش و پرورش استان، منطقه و شورای آموزش و پرورش شهرستان و نهایتا مدرسه و شورای مدرسه، یکی دیگر از راهکارهای موثر بر ساماندهی و متناسب سازی زمان آموزش است که در دلایل توجیهی این پیش نویس مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه دلایل توجهی پیش نویس مرکز پژوهش ها، ناهماهنگی تعطیلات مدارس با تعطیلات اولیا شاغل که سبب می شود عملا تعطیلات مدارس چندان مورد استفاده مدارس و اولیا قرار نگیرد هم مورد توجه قرار گرفته است. چرا که تعطیلی مدارس، هم زمان با فعالیت ادارات و مدارس در ایام نوروز تا حد زیادی سبب می شود بخش عمده ای تعطیلات نوروزی مدارس برای استفاده خانواده مفید واقع نشود و دانش آموزان به دلیل اشتغال والدین به خوبی از این تعطیلات استفاده نکنند. تعطیلات مدارس در روز پنجشنبه و فعالیت و سازمان ها در این روز سبب شد عملا هدف اصلی این طرح که ایجاد شرایطی برای حضور فرزندان در کنار خانواده است، محقق نشود.

 

دیگر خبرها

  • مدارس این شهرها امروز تعطیل شد
  • مدارس این شهرها فردا تعطیل شد
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • تغییر در سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • پرهیز از نقض مرزهای شخصی در دورهمی‌های خانوادگی
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • معیارهای دهک‌ بندی جدید خانوارها؛ مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»