Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر احمدوند با اشاره به این‌که پس از بازدید از شهر آفتاب باید نقایص آن و توقعات مخاطبان و ناشران از جمله امکانات رفاهی و زیرساختی مجموعه مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: ضرورت دارد این امکانات به حد مطلوبی برسد و چه بسا بیش از گذشته باشد که بتواند مورد مقبولیت قرار گیرد تا بتوانیم انتقال نمایشگاه را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  با توجه به احتمال برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1401 معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویژه از محل‌هایی که امکان برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آن‌ها وجود دارد، بازدید کرده و ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد.

در مرحله اول مصلی امام خمینی (ره) مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفته بود و سه شنبه (نهم آذرماه 1400) یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران)، علیرضا اسماعیلی (مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حسین صفری (معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران) از مجموعه شهر آفتاب بازدید کرده و با محمد رئوف قادری (مدیرعامل شهر آفتاب)، معاونان و مدیران آن مجموعه دیدار کردند.

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران آماده است

در ابتدای این دیدار محمد رئوف قادری بر افزایش ظرفیت‌های این مجموعه تاکید و به بحث فضای مسقف اشاره کرد و گفت: سالن تجارت جهانی نیز به شهر آفتاب افزوده شده است که ظرفیت قابل ملاحظه‌ای است؛ همچنین این مجموعه به لحاظ زیر ساختی، دسترسی و امکانات رفاهی نسبت به زمانی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آن برگزار شد، پیشرفت کرده است.

او همچنین به رفع نقایص کامل این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران، مجموعه شهر آفتاب برای برگزاری دوره جدید نمایشگاه کتاب تهران آمادگی کامل دارد. به نظر بنده نمایشگاه‌های پرمخاطب باید از دل شهر خارج شده و در شهر آفتاب برگزار شود و بر همین اساس نیز این مجموعه کار خود را پیش برده است. پس از کرونا شش نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

باید نقایص شهر آفتاب مرتفع شود

در ادامه یاسر احمدوند نیز با اشاره به این که نگاه به آینده شهر آفتاب مثبت است، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این مجموعه لازم است. اما موضوعات مختلفی وجود دارد که نیاز به کار جهادی دارد و پس از بازدید از این مجموعه باید نقایص شهر آفتاب و توقعات مخاطبان و ناشران از جمله امکانات رفاهی و زیرساختی مجموعه نیز مورد بررسی قرار گیرد. ضرورت دارد این امکانات به حد مطلوبی برسد و چه بسا بیش از گذشته باشد که بتواند مورد مقبولیت قرار گیرد تا بتوانیم انتقال نمایشگاه را انجام دهیم.

وی افزود: ما به دنبال کار هیجانی نیستیم که با یک تصمیم نمایشگاه را از محیطی به محیطی دیگر منتقل کنیم. در حال حاضر در تلاش هستیم تا مراکز مختلف شهر و امکانات آن‌ها را بررسی کرده و بر اساس منطق در خصوص محل برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ قله‌ نمایشگاه‌های کشور

در بخش دیگر بازدید از مجموعه شهر آفتاب، علی رمضانی اظهار کرد: تصمیم‌گیری در خصوص محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از لحاظ میزان مخاطب و مساحت مورد نیاز قله‌ نمایشگاه‌های کشور و مهمترین رویداد فرهنگی سال محسوب می‌شود نیازمند بررسی جنبه‌های مختلف است.

وی در ادامه تصریح کرد: زیرساخت‌ها اعم از تسهیل دسترسی، مسائل رفاهی و موارد دیگر باید برای بهره‌گیری عموم مردم و بازدید از فعالیت عظیم اهالی قلم و ناشران کشور، فراهم شده و مکمل آرامش‌آفرینیِ کتاب در عرصه فرهنگی کشور باشد. این موضوع در صورت اهتمام ویژه مسئولان شهرداری تهران قابل تامین است.

همچنین در این دیدار در خصوص متراژ و امکانات گذشته و حال مجموعه شهر آفتاب گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

گفتنی است پس از ارزیابی‌های صورت گرفته از مصلی‌ امام خمینی (ره)، مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی تهران در خصوص برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مناسب تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد امام خمینی وزارت فرهنگ خانه کتاب ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اقتصاد نمایشگاه کتاب تجارت شورای اسلامی شهر تهران شهرداری شهرداری تهران ادبیات ایران شورای اسلامی شهر تهران فرهنگ و هنر معاون نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه شهر آفتاب امکانات رفاهی قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلی امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد