Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفاکس، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه و «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو درباره حمایت اوکراین در برابر تجاوز روسیه گفت‌و‌گو کردند.

وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار بلینکن با استولتنبرگ در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در ریگا، پایتخت لتونی اعلام کرد که دو طرف درباره اهمیت ادامه رایزنی‌ها و اتحاد ناتو در زمینه مسائلی مانند حمایت از اوکراین در مقابله با تجاوز روسیه، تدوین استراتژی جدید ناتو و مسائل نظارت بر تسلیحات و امنیت منطقه ای را مورد بحث قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده است که بلینکن در دیدار با استولتنبرگ بر پایبندی همیشگی ایالات متحده به ناتو تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه اوکراین استولتنبرگ بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل آسیاتایمز از راهبرد آمریکا در جنگ اوکراین/کشاندن جنگ به خاک روسیه؟

به گزارش خبرآنلاین وعده واشنگتن برای از بین بردن و فروپاشی اقتصاد روسیه برعکس عمل کرده و باعث شکوفایی و رشد اقتصاد روسیه شده است. روسیه چهار تا هفت برابر بیشتر از اوکراین گلوله توپ می‌سازد.

به نوشته روزنامه آسیا تایمز، دفاع هوایی اوکراین به دلیل استفاده از موشک‌های ضدهوایی دوران شوروی ضعیف و مستهلک است و انبارهای موشک‌های پاتریوت ناتو هم کافی نیستند.

این رسانه نوشته روسیه پیروز خواهد شد و دارایی‌های آمریکا در اروپای غربی تنزل خواهد یافت. تاثیر چنین وضعیتی هم بر جایگاه جهانی آمریکا ویرانگر خواهد بود.

به نقل از ایسنا در مقایسه با روسیه، اوکراین در حال رسیدن به وضعیتی است که دیگر سرباز ندارد و نمی‌تواند درباره قانون جدید خدمت سربازی هم به توافق برسد. یکی از مورخان نظامی در این‌باره می‌گوید: «وقتی به اوکراین می‌روید، می بینید که مردان جوان همه جا هستند اما یونیفورم سربازی به تن ندارند! اوکراین حاضر نیست همه را وارد صحنه نبرد کند».

روسیه انباری بزرگ از بمب‌های دوران شوروی دارد که سیستم‌های ارزان رهگیری دارند و از جنگنده‌های روسی دقیقا به اهداف اوکراینی در فاصله ۶۰ مایلی اصابت می‌کنند. با توجه به اینکه جمعیت روسیه پنج برابر اوکراین است، پیروزی مسکو در این جنگ فرسایشی وجود دارد.

آسیا تایمز در پایان نوشت کشاندن جنگ به سرزمین روسیه و از بین بردن زیرساخت‌های اصلی یکی از راه‌های تبدیل جنگ نیابتی با اوکراین به یک جنگ عمومی اروپایی است. دیگری استقرار سربازان ناتو در اوکراین است؛ چیزی که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به آن اشاره کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888251

دیگر خبرها

  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • تحلیل آسیاتایمز از راهبرد آمریکا در جنگ اوکراین/کشاندن جنگ به خاک روسیه؟
  • گزینه‌های آمریکا برای اوکراین؛ جنگ و دیگر هیچ!