Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست بررسی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن بر تعیین‌تکلیف متقاضیان، تامین زمین، اخذ پروانه‌های ساختمانی، انعقاد قراردادهای ساخت و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

به گزارش ایران آنلاین، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد بر تعیین‌تکلیف متقاضیان، تامین زمین، اخذ پروانه‌های ساختمانی، انعقاد قراردادهای ساخت و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عملکرد استان‌ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن بررسی و ارزیابی شد. همچنین مشکلات هریک از استان‌ها به تفکیک در خصوص تعیین‌تکلیف متقاضیان، تامین زمین، اخذ پروانه‌های ساختمانی، انعقاد قراردادهای ساخت و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها موردبررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسبی برای حل هریک از این مشکلات مطرح و مقرر شد طی زمانبندی مشخص عملکرد استان‌ها به سطح برنامه‌ریزی شده برسد.

همچنین در این نشست موضوع تفاهم وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع با حضور مسئولان ارشد وزارت دفاع بررسی شد. بر اساس اعلان معاونت مسکن و ساختمان از مجموع ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم اولیه منعقد شده با وزارت دفاع تاکنون برای حدود ۹۷ هزار واحد مسکونی تامین زمین انجام شده و حدود ۵۸ هزار واحد مسکونی دارای پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۴۰ درصد هستند. با توجه به محقق شدن بخشی از تفاهم‌نامه  که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده بود، متمم تفاهم‌نامه‌ای در ۱۴ مهر امسال با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای افزایش واحدهای مسکونی از۱۰۰ به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسید که مقرر است تا این تفاهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شود.

در این جلسه همچنین تاکید شد با توجه به اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بسیاری از شهرها اراضی مناسب قابلیت بارگذاری مسکونی دارد چنانچه مصوبه‌های ستاد کل نیروهای مسلح در قالب اراضی مازاد اخذ شود از ظرفیت این اراضی برای ساخت مسکن استفاده می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در شورای راهبردی تفاهم‌نامه مشترک برخی چالش‌ها و مشکلات طرفین تفاهم‌نامه در استان‌های سراسر کشور طرح و تصمیم‌های عملیاتی برای برخی از مشکلات به منظور تسهیل و تسریع شروع عملیات اجرایی اراضی تامین‌شده اخذ شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن هزار واحد مسکونی پیشرفت فیزیکی وزارت دفاع نیروهای مسلح تفاهم نامه تامین زمین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است

مجید صالحی امیر با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در حوزه مسکن و راهسازی به مردم خدمات ارائه می‌دهیم، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.
او با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز در حوزه بازآفرینی شهری ساخته می‌شود، گفت: در حوزه مسکن حمایتی تاکنون ۵۵ هزار داوطلب تایید نهایی شده‌اند و شرایط لازم از جمله سبز بودن فرم (ج)، جهت بهره‌مندی از مزایای دولتی را دارند.

صالحی‌امیر گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال ظرفیتی است که در طرح نهضت ملی مسکن به استان همدان اختصاص داده شده که تامین زمین مهمترین بخش و کار اصلی آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از متقاضیان مسکن استان، در شهر‌های همدان و ملایر مستقر هستند، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال اجرا است گروه‌های کاری در همه بخش‌ها با پویایی همه جانبه فعال هستند.

صالحی امیر گفت: هم‌اینک اسکلت بندی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهرک جدید پرواز به پایان رسیده است و یک هزار و ۲۰۰ واحد آن در مرحله نازک کاری قرار دارد.

او گفت: تا تیرماه سال آینده ۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: زمین‌های مورد نیاز این واحد‌های مسکونی به طور رایگان به متقاضیان واگذار شده و ۵۰ درصد تخفیف پروانه ساخت و نظام مهندسی برای آن لحاظ شده است.

صالحی امیر با بیان اینکه تاکنون برای ۱۲ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی زمین‌هایی رایگان برای ساخت خانه‌های گروه ساخت واگذار شده است، گفت: به ۱۳ هزار و ۷۳۱ واحد مستقیم ساخت دولت نیز زمین رایگان اختصاص داده شده است و هدف دولت این است زمین‌هایی رایگان برای ساخت واحد‌های گروه ساخت به مردم واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تملک اراضی شهر جدید اکباتانا نیز تا پایان فصل بهار صورت می‌گیرد این شهر جدید قابلیت ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی و سکونت ۱۲۰ هزار نفر را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • امکانات زیرساختی طرح‌های حمایتی مسکن سریع‌تر تامین شود
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان