Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جاسم محمدی فارسانی صبح امروز در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه جمع‌آوری زکات در ۸ ماه گذشته سال جاری به ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید، گفت: این مبلغ در هر چهار وجه واجب، مستحب، کفاره و فطره جمع‌آوری شده است که طبق دستورالعمل باید ۶۰ درصد این مبلغ در مسیر محرومان و ۴۰ درصد آن در مسیر پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شود اما این شورا در استان بیشتر به سمت محرومان حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۰ درصد این مبلغ در راستای محرومیت‌زدایی و ۱۰ درصد در راستای پروژه‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: معادل‌سازی یکی از مواردی است که به عملیاتی‌تر شدن زکات کمک می‌کند اما در ۸ سال گذشته از این نعمت محروم بودیم که از استاندار جدید خواستاریم این گزینه را فعال کند تا برای ساخت جاده، خانه عالم و ... در جهت رفع محرومیت در استان استفاده شود.

محمدی در پایان گفت: شفافیت زکات، اطلاع‌رسانی و مستندسازی و وضعیت عالمان جهادی طرح هجرت از نگرانی‌های جلسه گذشته بود که تا رسیدن زمان این جلسه اقداماتی در راستای رفع این دغدغه‌ها انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی هاشمی در ادامه این جلسه بیان کرد: ۸۱۶ روستا در استان وجود دارد که ۵۹۸ روستا مشمول زکات می‌باشد و از این تعداد ۴۴۹ روستا زکات پرداخت کردند و درصد پرداخت زکات در کل استان به ۷۵ درصد رسیده است.

رئیس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۹ نفر در حوزه زکات استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ۵۲۶ نفر به عنوان عامل زکات، ۷۴ نفر به عنوان مبلغین فعال و یک هزار و ۵۳۵ نفر نیز به عنوان مودیان و یاوران زکات در استان فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲۴ میلیون تومان به عنوان زکات واجب، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان زکات فطره، ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان زکات کفاره، ۲۵ میلیون تومان زکات مستحبی نقدی و ۱۱ میلیارد تومان به عنوان زکات مستحبی غیرنقدی در استان جمع‌آوری شده است.

وی در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی زکات ویژه مبلغان، برگزاری دوره‌های آموزشی ترویج زکات در روستاهای فاقد روحانی زکات هستند و ... را از برنامه‌های آینده این شورا دانست.

علی شهریارپور رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان در پایان این جلسه گفت: آمادگی لازم برای معادل‌سازی داریم اما تنها یک مشکل وجود دارد، از آنجایی که زکات در وسط سال جمع‌آوری می‌شود و بودجه‌های پروژه‌ها در ابتدای سال تقسیم‌بندی می‌شوند لذا می‌طلبد ابتدای سال پروژه‌های خاص زکات ارایه شود تا بودجه لازم اختصاص یابد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای زکات چهارمحال و بختیاری 13 میلیارد تومان جاسم محمدی میلیون تومان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهداء در نقاط مختلف استان به مناسبت سالروز شهدای ورزشکار

- برگزاری مسابقات فوتسال جام شهید شاخص کشور در لردگان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری بارانی می‌شود
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • اجرای طرح کمپین بی‌زباله به‌مناسبت هفته زمین پاک