Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری که با محوریت «تبیین برنامه های هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۰» در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: از سال ۱۳۸۳ که بحث تغییر نام وزارت علوم اتفاق افتاد وظایف بسیار زیادی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محول شده به ویژه در حوزه فناوری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هماهنگی های صورت گرفته، معاونت فناوری و نوآوری شکل گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه بحث های پژوهش بنیادی و تبدیل ایده به محصول برعهده این وزارتخانه است تصریح کرد: در بخش خلق نوآوری و فناوری باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

خیرالدین بر ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در دانشگاه ها تأکید و پیشنهاد ایجاد مرکز کاریابی و ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه ها را نیز ارائه کرد.

وی افزود: تحقیقات بنیادی بسیار مهم هستند البته همه تحقیقات بنیادی نیستند؛ بخشی باید توسعه ای و نیاز محور باشند.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، باید گفتمان فناوری را در کشور گسترش دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای این مهم است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اتاق فکر دولت است. ۱۶ اتاق فکر در وزارت علوم ایجاد شده و پیشنهاد می دهم این اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها نیز شکل گیرد.

کد خبر 5364997 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها اشتغال علی خیرالدین وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران آزمون دکتری تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی امتحانات پایان ترم شهید فخری زاده دانشگاه پیام نور دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و ۲ این طرح موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس ماده یک این طرح را با 147 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این طرح؛ به منظور دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی و توسعه آن ها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می شود با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید محسن فخری زاده، تشکیل می گردد.

همچنین نمایندگان با ماده 2 این طرح با 147 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع موافقت کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چارچوب مقررات نیروهای مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا