Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:28:35 GMT

اندیشه میرزا کوچک خان تفکری بین المللی است

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۳۳۳۷

اندیشه میرزا کوچک خان تفکری بین المللی است

فیروز فاضلی روز چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با ابراز خرسندی از مزین شدن  این دوره از جشنواره به نام بلند سردار جنگل افزود: خوشبختانه ، در این سال ها نسلی پرورش یافته اند که تلاش می کنند شخصیت های محلی خود را ملی و بین المللی نمایند و بدا به حال جامعه ای که این مسیر را برعکس طی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پروپوزال برگزاری کنگره بین المللی میرزاکوچک خان به نام این  اداره کل محفوظ است اما مراحل انجامش می بایست از سوی استاندار وقت انجام می شد که متاسفانه انجام نشد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: شخصیت میرزا با توجه به یارانش که از کشورهای متعدد بودند شخصیتی بین المللی و نمونه ارزشمند همیاری است که در فرهنگ مردم این سرزمین تداوم یافته است.
فاضلی با بیان اینکه جانکاه ترین چیز این است که یک مفهوم تبدیل به عدد شود گفت: عشق، ایمان و امید سه موضوعی است که برای ذات انسان و انسانیت نیازمند بازنگری است و هنر و هنرمندان در این مسیر نقش حائز اهمیتی دارند.
وی ادامه داد: هنر و فرهنگ مرز نمی شناسد چون عاملیت و کلیت را با خود دارد؛ تکه برداری در هنر و فرهنگ معنا ندارد و در بحث نظارت تئاتر این راهبرد است که معنا می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  گفت: اگرچه امکانات اندک است اما مهم اینست که راه در عرصه فرهنگ ،هنر و قلم باز باشد و این بزنگاه هاست که هنرمند را جهانی می کند .
فاضلی با اشاره به ضربه کرونا به هنرمندان گفت: اگرچه بحران کرونا موجب خسارت و صدمه به فرهنگ و هنر شد اما از سویی نیز موجب بازبینی در تفکر شد که خود مسیری رو به پیشرفت و توسعه را می گشاید.
سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با ۶ اثر به داوری پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند  از جمعه دوازدهم آذر ماه طی دو روز در سه نوبت ۱۱ صبح ،۱۵ و ۱۸ ، با حضور تماشاگر برگزار می شود؛ اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان نیز ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گیلان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گیلان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گیلان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد

محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - دوم اردیبهشت - در نشست اعضای شورای معماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فردا روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری است و این جلسه را به استقبال این روز برگزار کردیم.

وی افزود: ما بیشتر طبقه‌بندی‌های تاریخی و تفاوت‌های اصلی را با معماری نشان می‌دهیم. دوره ایلخانی با سلجوقی و دوره‌های قبل و بعد آن متفاوت است. احیای میراث تمدنی و کهن و افق‌گشایی جدید برای تمدن نوین اسلامی را در تجدد «هنر معماری» باید پیدا می‌کردیم.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز محور عمده سبک زندگی، معماری است. در زندگی، منازل و مدارس، شکل معماری و نوع ساخت و ساز‌ها برای ما فضای زیست جدیدی فراهم کرده که با فضای زیست مطلوب فاصله دارد. این به دلیل فاصله گرفتن هنر معماری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه ما دغدغه تمدنی و سبک زندگی داریم. سبک زندگی عفیفانه محل گفتگو است. یکی از فضا‌های زیست عفیفانه، از هنر معماری عبور می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سندملی معماری و شهرسازی به شورای هنر ارجاع شده است و این سند آماده ارائه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و جشنواره معماری فجر طبق سند پیش‌بینی شده در این سند اضافه می‌شود که از امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟
  • معماری به جشنواره‌های فجر اضافه شد
  • بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت و سرش را به تهران برد؟
  • ابعاد راهبردی -امنیتی عملیات وعده صادق بررسی می شود