Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: حجم تولید مسکن در استان قزوین پایین است؛ در حالی که با استفاده از ظرفیت‌های بومی و بهبود جانمایی‌ها می‌توان نهضت ملی مسکن در استان قزوین را متحول کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که در دفتر استاندار قزوین صورت گرفت، با تأکید بر لزوم افزایش حجم تولید مسکن در استان قزوین نسبت به سالیان اخیر اظهار داشت: حجم تولید طرح ملی مسکن در استان قزوین پایین است؛ در حالی که با استفاده از ظرفیت‌های بومی و بهبود جانمایی‌ها می‌توان نهضت ملی مسکن در استان قزوین را متحول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکیه بر ابتکار و خلاقیت برای استفاده از راهکارهای جهش تولید مسکن در استان دانست و اضافه کرد: در طرح نهضت ملی تولید مسکن باید بیشتر از طرح ملی مسکن حرف برای گفتن داشته باشیم و نباید دچار روزمرگی در اجرای این طرح شویم.

اعلایی با اشاره به تأثیرات تورم و گرانی بر بازار مسکن ادامه داد: در حال حاضر عمده درآمد مردم در حوزه مسکن صرف می‌شود و به همین خاطر باید از ظرفیت نهادها و مؤسسه‌های خیریه برای تأمین مسکن گروه‌های محروم و نیازمند اقدام کنیم.

بنیاد مسکن قزوین باید جزو برترین‌ها در کشور باشد

رئیس شورای تأمین مسکن استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح هادی توسط بنیاد مسکن در روستاها اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح سبب افزایش سطح کیفیت زندگی در نقاط روستایی و محروم شده و در مقایسه با گذشته تمایل افراد به زندگی در روستاها را بیشتر کرده است.

اعلایی افزود: در ضمن اجرای طرح‌های هادی سبب شده که ظرفیت‌های بالقوه روستاها در بخش گردشگری افرایش چشمگیری داشته باشد و از طریق جذب گردشگران ملی و خارجی وضعیت صنایع دستی در روستاها رونق بگیرد.

استاندار قزوین: کوتاهی مدیران در طرح ملی مسکن را نمی‌پذیریمروند کُند طرح ملی مسکن در قزوین ادامه دارد / بانک هیچ تسهیلاتی به متقاضیان طرح ندادواکنش راه و شهرسازی به ‌کندی اجرای طرح ملی مسکن قزوین / سیر لاک‌پشتی پیشرفت طرح ‌تایید شد

وی با اشاره به نقش بنیاد مسکن در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و پیشگیری از خسارات و صدمات زلزله ادامه داد: میزان کارآمدی بنیاد مسکن در آمار تلفات حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زمین‌لرزه به روشنی مشخص است؛ چرا که در سالیان دور با یک زلزله یا جاری شدن سیل خسارت مالی و جانی سنگینی به روستاییان وارد می‌شد که خوشبختانه میزان این خسارت‌ها امروز بسیار کمتر شده است.

اعلایی بازسازی ساختمان‌های تخریب‌شده در بلایای طبیعیی را مسئولیت مضاعف بنیاد مسکن توصیف کرد و گفت: با توجه به وسعت وظایف بنیاد مسکن باید این نهاد چابک‌تر از گذشته عمل کند و انتظار ما این است که قزوین از استان‌های برتر در حوزه عملیات عمرانی بنیاد مسکن باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن نهضت ملی مسکن استانداری قزوین طرح ملی مسکن مسکن در استان قزوین استاندار قزوین طرح ملی مسکن تولید مسکن بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فرهاد زیویار بیست و هشتم فروردین ماه در دیدار با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، عنوان کرد: از تعداد ۱۰ هزار تعهد احداث مسکن در روستاهای لرستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۸۷۰۰ مورد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این واحدهای تکمیل شده و بخش دیگری از آنها در حال ساخت با استفاده از تسهیلات دریافتی هستند.

استاندار با اشاره به عملکرد درخشان بنیاد مسکن لرستان در اجرای تعهدات طرح نهضت ملی مسکن نسبت به سایر استان های کشور، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در طرح بازنگری روستاها نیز بسیار خوب عمل کرده که جای تقدیر دارد.

اختلاف جهاد کشاورزی و سازمان تقسیم اراضی

زیویار همچنین خواستار همکاری سایر دستگاه های ذیربط با برنامه های بنیاد مسکن شد و گفت: انتظار داریم اختلافات جهادکشاورزی و سازمان تقسیم اراضی برای اجرای طرح های هادی در روستاهای دارای صلاحیت به موقع و قانونی مرتفع شوند چرا که اجرای طرح های هادی در نهایت باعث آبادانی و رونق روستاها که همان بخش مولد کشور هستند می شود.

تقدیر از عملکرد موثر بنیاد مسکن

وی ضمن تبریک به مسئولان و کارکنان بنیاد مسکن به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس این بنیاد و دهه ی گرامیداشت آن، از تلاش های پرسنل این مجموعه تقدیر کرده و ادامه داد: عملکرد موثر مجموعه ی بنیاد مسکن باید به صورت کامل و جامع برای مردم تبیین شود.

استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد که با مکاتبات لازم و برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه های ذیربط بتوان مشکلات سد راه برنامه های بنیاد مسکن را مرتفع کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895993

دیگر خبرها

  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان