Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیانیه‌ای صادر کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست، برای حل مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارند. خبرگزاری میزان - مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقام معظم رهبری مدظله العالی: «مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد. همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌ش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده خوب در مجلس است.» مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۷۸‌

شهید آیت‌الله مدرّس رحمت‌الله علیه یکی از الگو‌های برجسته‌ تاریخ معاصر کشور ما و نمونه یک عالم مبارز و شجاع در راه استقلال ملت ایران و حفظ اسلام عزیز بود که در این مبارزه الهی به هیچ وجه از اهداف و عقاید حق خود دست نکشید و با ایراد سخنرانی‌های منطقی و صریح علیه استبداد رضا خان به روشن‌گری پرداخت. شهید آیت‌الله مدرس رحمه الله علیه تجسم عینی آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ» (احزاب/۳۹) بود. او معتقد بود «وقتی شجاعت نباشد، عقیده، عملی نخواهد شد.»

روح بزرگ مدرّس رحمه الله علیه، مناعت طبع و بی اعتنایی او به دنیای فانی و زودگذر از او انسانی وارسته‌ای ساخت و همین ویژگی سبب شد تا در اوج قدرت و محبوبیت دست از زندگی ساده و بی آلایش خود بر ندارد و تهدید و تطمیع او را از گام نهادن در مسیر حق منصرف نکند که سرانجام دولت استبداد مجبور شد او را در اوج غربت و عظمت در کاشمر به شهادت برساند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن گرامیداشت روز ۱۰ آذر ماه یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس رحمت‌الله علیه و تبریک و تهنیت روز مجلس شورای اسلامی به همه مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری مدظله العالی شخصیت بی نظیر مرحوم آیت الله مدرس رحمة الله علیه را الگوی خود قرار داده و با حرکت انقلابی و خردمندانه، تلاش بی وقفه، استخراج قوانین جامع و تمدن ساز از متن قرآن و احادیث، کارآمدی و مردمی بودن در مسیر حل مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارند و با هوشیاری هرچه بیشتر توطئه‌های استکبار جهانی را در داخل و خارج کشور خنثی نمایند.

بیشتر بخوانید: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی؛ نیاز امروز کشور   انتهای پیام/ برچسب ها: آیت‌الله مدرس حوزه علمیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله مدرس حوزه علمیه آیت الله مدرس الله علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب به بحث تولید علم ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه بزرگ را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه ها و حوزه های علمیه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح های مختلف، قدرت اندیشه و تفکر و تدبیر را در دانش آموزان تقویت کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزارهای داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش های عمقی ببینند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند.

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می تواند به هر شکلی که می خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی های خود، به اهدافش دست پیدا کند.

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند.

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگانها و ... پرداخت.

کد خبر 6079684

دیگر خبرها

  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود