Web Analytics Made Easy - Statcounter

با موافقت وزیر راه و شهرسازی در پانزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، نخستین مقررات ملی کاهش خطر فرونشست تدوین می‌شود.

به گزارش ایران آنلاین ، پانزدهمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری، با ورود شورایعالی به موضوع "فرونشست زمین" به ریاست رستم قاسمی رییس شورا و فرزانه صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری و دبیر شواریعالی شهرسازی و معماری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمد شکرچی زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و نیز سایر اعضای شورا، مدیرکل دبیرخانه شورا و کارشناسان آن دبیرخانه و سرپرست سازمان نقشه برداری و نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حضور داشتند.

در این جلسه پس از ارائه نمایندگان سازمان نقشه‌برداری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تصمیمات مهمی با هدف ارتقاء ایمنی سکونتگاه‌های شهری و نیز سامانه‌های حمل ونقلی بنا با تاکید وزیر راه و شهرسازی اتخاذ شد.

همچنین تصمیم مهم دیگری که در خصوص مواجهه با فرونشست زمین گرفته شد، تدوین بندهای مهم و موثر برای کاهش نرخ فرونشست زمین در اراضی شهری و مجاور کلانشهر، محدوده‌های اطراف سایت‌های فرودگاهی و خطوط ریلی و جاده‌ای بود که باید در سطح ملی و با همکاری سایر وزارتخانه‌های مرتبط مانند وزارت نیرو، جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت باشد.

در این جلسه چهارچوب استراتژی وزارت راه و شهرسازی به منظور کاهش خطرات فرونشست زمین تبیین و مورد تائید قرار گرفت. مقرر شد با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ریسک فرونشست زمین اجرائی شود.

همچنین در نشست شورایعالی شهرسازی و معماری با موافقت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پیش‌نویس اولین مقررات ملی کاهش خطر فرونشست زمین در کشور تدوین می‌شود که بدون تردید گام مهمی برای کاهش ریسک و ارتقاء تاب آوری شهرها و سامانه های حمل و نقل و شریان های حیاتی است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز تحقیقات راه شهرسازی و معماری مسکن و شهرسازی راه و شهرسازی فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی قلندری ضمن تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده است، بیان کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعداد‌های نوآورانه برای ارتقای فضا‌های عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمام مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود