Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق اعلام وزارت صنعت در مهرماه امسال شکر سفید ۷۵.۸ درصد رشد قیمت داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام وزارت صنعت قیمت برخی از کالاهای اساسی مهم در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 تا 75 درصد رشد قیمت را شاهد بوده است. مطابق این آمار در مهرماه امسال شکر سفید 75.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد، گوشت گوساله 60.4 درصد، برنج 61.8 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

علاوه بر این گوشت مرغ 42.3 درصد، گوشت گوسفندی 33.5 درصد، افزایش قیمت داشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی وزارت صنعت و معدن کالاهای اساسی وزارت صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند