Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:02:33 GMT

ثبت سه میراث ناملموس ملایر در فهرست ملی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۰۷۲

ثبت سه میراث ناملموس ملایر در فهرست ملی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در دومین جلسه ثبت میراث ناملموس که در معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه برگزار شد دو نوع از شیرینی‌های سنتی و محلی شهرستان ملایر با نام‌های حلوا مغزی و شیره ترخینه و همچنین قالی دست بافت شهرستان ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید، مطرح کرد: به منظور حفظ و احیا سنت‌ها، با پیگیری‌های انجام شده و حضور میدانی کارشناسان اداره کل مستندات و پرونده ثبت حلوا مغزی و شیره ترخینه ملایر و قالی دست بافت ازندریان تهیه و جهت بررسی و اعلام نظر کارشناسی به وزارتخانه متبوع ارسال شد که پس از بررسی و طرح در شورای ثبت میراث ناملموس و با تأیید معاونت مربوطه در فهرست آثار میراث ناملموس کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از وظایف این اداره حفظ سنت‌ها و رسم و رسوم‌های رو به فراموشی است و در همین راستا کارشناسان این اداره ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود، پرونده ثبت آنها را تهیه و به وزارتخانه متبوع ارسال می‌کنند که در کنار ثبت بناهای تاریخی، سنت‌ها و خرده فرهنگ‌های شهرستان نیز حفظ و پاسداری می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر در این راستا افزود: امروزه تعاریف جدیدی در گردشگری مطرح است و وجود میراث ناملموس ثبت شده می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: گردشگری غذا یکی از ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح است که احیا شیرینی و غذاهای سنتی در این قالب می‌تواند کمک بزرگی به توسعه گردشگری داشته باشد.

کد خبر 5365132

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم جلیلی میراث ناملموس ملایر ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه زلزله واکسن کرونا بسیج لیگ برتر فوتبال ایران هفته بسیج عکس استانها آلودگی هوا شیوع کرونا میراث ناملموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد