Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:02:32 GMT

خانه شهید مدرس کجاست؟+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۰۷۳

خانه شهید مدرس کجاست؟+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

شهید مدرس بعد از سال ها اجاره نشینی و به سختی این خانه را خرید اما مبارزه و تبعید، مجال زندگی طولانی در آن را به این عالم بزرگ نداد.

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین، کوچه پس کوچه های منطقه عودلاجان تهران را که پشت سر بگذاری به خانه آیت الله مدرس می رسی. خانه ای که قدمت آن به دوران قاجار بر می گردد و ۵ سالی می شود که به موزه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر این موزه، شهید مدرس بعد از سال ها اجاره نشینی و به سختی این خانه را خرید اما مبارزه و تبعید، مجال زندگی طولانی در آن را به این عالم بزرگ نداد و دیری نپایید که پس از  چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و مبارزه با استکبار توسط رضا شاه به شهادت رسید.

این خانه محل رفت و آمد رجال سیاسی مختلفی همچون امام خمینی(ره)، رضاشاه و میرزا حسن خان وثوق الدوله(نخست وزیر سابق ایران) بوده است.

چهره آیت الله سیدحسن مدرس اولین تصویری بود که بر روی اسکناس های چاپ شده پس از انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسید.

خانه موزه شهید مدرس در تهران، خیابان امیرکبیر شرقی، کوچه علیرضا جاویدی (میرزا محمود وزیر)، بن بست مدرس، پلاک پنج واقع شده است.

 

گزارش ویدئویی «ایران آنلاین» از این خانه تاریخی را به مناسبت دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس تماشا می کنید:

  مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

گزارش «ایران آنلاین» از خانه موزه شهید مدرس به مناسبت روز مجلس ببینید/ خانه ای که از رضاشاه تا امام خمینی در آن رفت و آمد می کردند+ فیلم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهید مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بازدید سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید سلیمانی به علت تعمیرات زیرساختی و فنی از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تعطیل است.

بر اساس این گزارش کلیه بازدیدهای گروهی رزرو شده لغو و می‌بایست با هماهنگی با معاونت موزه داری به روز دیگری موکول شود.

این مجموعه ملی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 6087368 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • مدرس حوزه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • مدرس حوزه علمیه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • مدرس حوزه علمیه قم : اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است/ «هیچ توصیه‌ای نداریم که فرد خودکشی‌کننده در قبرستان عمومی دفن نشود»