Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم مومن و شهید پرور خراسان شمالی پس از چند سال میزبانی از شهید خدا رحم گل آور امروز استقبال پرشور و شایسته‌ای از خانواده و پدر بزرگوار این شهید که برای دیدار با مزار فرزند دلبندشان آمدند به عمل آوردند.

آیین استقبال از خانواده شهید شیرازی که به تازگی هویت او شناسایی شده در میدان امام رضا (ع) و آزادگان بجنورد برگزار شد و پس از آن در مزار شهدای گمنام این شهید در شهر سنخواست شهرستان جاجرم این استان حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، در مراسم استقبال از این خانواده شهید، مسوولان دستگاه های اجرایی، خانواده معظم شهدا، فرماندهان انتظامی و نظامی، ایثارگران و سایر اقشار حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پیکر پاک شهید خدا رحم گل آور در سال ۹۳ در جزیره مجنون تفحص و در استان خراسان شمالی شهرستان جاجرم و در منطقه سنخواست آرام گرفت. 

امیر سرتیپ محمد نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهید خدارحم گل آور ۱۲دی سال ۴۵ در شهر داریون شهرستان شیراز چشم به جهان گشود، او دارای پنج برادر و سه خواهر است و خود فرزند چهارم خانواده است.
وی افزود: گل آور در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال ۶۶ به خدمت سربازی اعزام شد و در چهارم تیر ۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.
امیر نجاتی اظهار داشت: پدر ایشان در قید حیات هستند اما مادر او پس از سال ها چشم انتظاری فرزندش سرانجام در سال ۸۵ یعنی ۱۸ سال پس از شهادت و مفقود شدن فرزندش چشم بر جهان بست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: طبق آزمایشات DNA که از پدر و برادران شهید در سال ۹۴ گرفته شده بود، هم اکنون پیکر ایشان در محل ذکر شده شناسایی شده است.

امیر نجاتی افزود: بتازگی هویت سه شهید گمنام مدفون در این استان شناسایی شد که در یادمان های شهدای گمنام این استان آرمیده اند.

وی اظهار داشت: هویت شهید خلیل فلک رفعت اصفهانی و هویت شهید محمد حسن صادقی چنارانی است.

نجاتی افزود: ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در سطح استان در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند که تاکنون تنها ۲۱ گلزار یادمان ساخته و تکمیل شده است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد شهید جاجرم خراسان شمالی شهدای گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شهید جاجرم بجنورد شهید جاجرم خراسان شمالی شهدای گمنام خراسان شمالی گل آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه

 ابوالقاسم اکبری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی گفت: با هدف حفظ سلامت دانش آموزان، همه اردو‌های مدارس در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ لغو شد.

هر ساله مدارس خراسان شمالی در اردیبهشت ماه اردوی دانش آموزی را برنامه ریزی می‌کنند.

خراسان شمالی ۹۳ هزار دانش آموز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی