Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@10:33:40 GMT

نحوه برش لیزری پلکسی با دستگاه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۲۱۴

نحوه برش لیزری پلکسی با دستگاه

پلکسی دارای ویژگی های بسیار جالبی همچون سبک بودن، انعطاف پذیری، مقاومت بسیار زیاد و خاصیت ترموپلاستیکی می باشد که با توجه موارد گفته شده این امکان وجود دارد که از آن به عنوان یک جایگزین برای شیشه استفاده کرد، اما در ادامه قصد داریم برای شما بیان کنیم برش لیزری پلکسی با دستگاه چگونه است. دعوت می ‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویژگی های ورق پلکسی:

بیش از آنکه در رابطه با برش لیزری پلکسی با دستگاه برای شما توضیح دهیم در ابتدا لازم است به یکسری از ویژگی ‌های منحصر به فرد ورق پلکسی اشاره کنیم تا شما بتوانید آشنایی کاملی را با آن داشته و پس از آگاهی از این موارد برای برش لیزری آن با دستگاه اقدام کنید، اما موارد ویژگی های مورد نظر عبارتند از:

این نوع ورقه ها کاملا ضد گرد و خاک می باشند و با توجه به این خاصیت نیز از آن به عنوان یک جایگزین کاملاً مناسب برای شیشه استفاده می ‌کنند و لازم است به توضیح این نکته نیز بپردازیم کاملاً سبک بوده و از مقاومت بالایی نیز در برابر ایجاد خط و خش برخوردار است. در حالت کلی می‌ توان این ویژگی را نیز برای ورق های پلکسی در نظر گرفت که کاملاً مقاوم و سخت هستند. یکی از ویژگی ‌های مهم ورق های پلکسی داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط جوی متفاوت است. این اطمینان برای استفاده کننده وجود دارد در هنگام استفاده و پس از گذشت مدت زمان بسیار طولانی رنگ آن کاملاً ثابت مانده و در تمامی شرایط آب و هوایی مقاومت بالای خود را حفظ کند.

یکی از مباحث مهمی که در رابطه با پلکسی وجود دارد ابعاد آن می ‌باشد و در رابطه با تولید ابعاد ورق های پلکسی نیز سعی می شود از روش‌ های متفاوتی استفاده شود.

 از جمله مهمترین و بهترین روش جهت برش ورق های پلکسی برش لیزری آن است.

در حالت کلی می ‌توان اینگونه بیان کرد استفاده از دستگاه برش لیزری برای ورق های پلکسی می‌ تواند یک روش کاملاً مناسب و مقرون به صرفه باشد البته از این روش برای انواع مختلف متریال های پلکسی گلاس، ام دی اف، چوب، پارچه و چرم استفاده خواهد شد.

می توان گفت دستگاه‌های برش لیزر به دوقسمت تقسیم خواهند شد، دسته اول برش لیزری مربوط به فلزات و دسته دوم شامل برش لیزری غیر فلزات می باشد.

معمولاً استفاده از دستگاه برش لیزری غیر فلزی بر پایه گاز دی اکسید کربن می باشد.

برش لیزری پلکسی با دستگاه به چه روش انجام می شود؟

در مطالب فوق نیز به این نکته اشاره کردیم ورقه های پلکسی به عنوان یکی از مقاوم ترین پلیمرهای موجود می باشد که در حالت عادی حدود ۵ برابر بیشتر از شیشه ها مقاومت به همراه دارد. پلکسی یکی از ورقه های پلاستیکی معمولاشفاف است که از آن به عنوان ورق پلکسی گلاس شفاف نیز یاد شده و معمولاً در نورگیر پنجره ها، سقف های کاذب، پارتیشن بندی و انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی و سایر موارد مشابه از کاربرد بسیار بالایی برخوردار می باشد. با توجه به مصارف و کاربرد بالایی که به همراه دارد بنابراین قطعه بندی کردن و برش دادن این نوع ورقه ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و با توجه به این موضوع نیز برش لیزری پلکسی با دستگاه می تواند مناسب ترین روش جهت قطعه بندی و برش این مدل از پلیمر مقاوم باشد. در ادامه قصد داریم برای شما چگونگی روش استفاده از این دستگاه را به طور کامل توضیح دهیم.

یکی از مهمترین مواردی که نقش بسیار پر اهمیتی در برش لیزری پلکسی به همراه دارد کامپیوتر می باشد. در ابتدا لازم است تمامی طراحی ها با عملیات برش لیزری پلکسی با استفاده از کامپیوتر انجام شود و برای این کار نیز نرم ‌افزارهای همچون کورل یا اتوکد طراحی شده است.

انجام کار نیز به این صورت است که در ابتدا قطعات مورد نظر از لحاظ ابعاد توسط نرم‌ افزارهای نام برده شده طراحی خواهد شد. به این موضوع توجه داشته باشید در حین انجام طراحی برش ها به هیچ عنوان نباید خطوط یکدیگر را قطع کنند چرا که پس از طراحی خطوط تولید شده مورد نظر باید از اشعه نظر امور کنند و در نهایت نیز قطع و برش ورق پلکسی را به دنبال دارد.

معمولاً دستگاه های لیزرانواع مختلفی با گاز یا جامد دارند که در نهایت می‌ توانند تولید اشعه لیزر را در پی داشته و لوله مخصوص لیزر نیز با انجام حرکت‌ های جلو و عقب به صورت تکراری حرکت خواهد کرد.

 پس از این مورد نیز لیزر توسط آمپلی فایر یا دستگاه تقویت کننده به طور کامل تقویت شده و در مرحله بعد اشعه لیزر خارج شده به کمک یک لیزر دقیق و متمرکز کننده در همان نقطه متمرکر و در نهایت نیز برش لیزری پلکسی انجام خواهد شد.

باید این نکته را بیان کنیم درست است که نور خارج شده از دستگاه مورد نظر درصد سوزانندگی بالایی به همراه دارد، اما از قدرت برش دقیق بسیار بالایی برای مواد برخوردار نیست و با توجه به این موضوع نیز لازم است برای انجام برش دقیق تر و کامل قطعات پلکسی نور به کمک یک لنز متمرکز کننده به صورت کاملاً کوچک قرار گیرد که در چنین مواردی قدرت آن به چندین برابر بیشتر از آنچه که هست تبدیل شده و از تمرکز بالاتری نیز برای برش مواد برخوردار خواهد شد.

موارد مهم در رابطه با برش لیزری پلکسی با دستگاه:

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که هنگام استفاده از دستگاه برش لیزری ورق قطعات مورد نظر حتماً باید به صورت تخت قرار بگیرند معمولاً هنگام برخورد نور لیزر با ورق و قطعات پلکسی که دارای انحنا باشند دستگاه تمرکز خود را به صورت کامل از دست داده و همین موضوع باعث به وجود آمدن برش های بسیار نامطلوب و نامناسبی خواهد شد.

لازم است به توضیح این موضوع نیز بپردازیم یکی از مهمترین مراحل در نظر گرفته شده جهت استفاده از دستگاه لیزر برش پلکسی در وهله اول تنظیم آن به صورت کامل و بر اساس قطعات خواسته شده می باشد. همچنین تنظیم ضخامت جنس مواد مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

چنانچه قرار است قطعات بسیار زیادی را برای برش در دستگاه قرار دهید لازم است فاصله آن ها بسیار کم باشد.

برخی از طرح های مورد نظر دارای متن می باشد و با توجه به این موضوع در هنگام برش لازم است طرح کلی آن برید شود.

نکته مهم دیگر این است که جنس پلکسی مناسب و با کیفیت باشد. اگر به دنبال سوال پلکسی گلاس از کجا بخریم هستیم پیشنهاد می کنیم حتما از شرکت های معتبری مانند شرکت پامنار آن را تهیه کنید.

کد خبر 1578375

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استفاده از دستگاه ورق های پلکسی ورق پلکسی مورد نظر برش لیزر خواهد شد ورقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت یک غذای محلی با مرغ و سیب زمینی توسط یک خانواده غارنشین افغان (فیلم) پخت نان ساجی و دمپخت مرغ توسط یک زوج مسن غارنشین افغان (فیلم) پخت نان و کباب تابه‌ای با گوشت بره و گاو به سبک غارنشین افغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • گواردیولا: علاقه‌ام به دی‌زربی هر فصل بیشتر می‌شود
  • دستیابی به دانش فنی نسل جدید دستگاه طیف سنجی لیزری
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی