Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در همایش طلاب و روحانیون حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته استان کردستان که با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان ۵۴ روحانی در راه ‌تبلیغ دین و دعوت به ‌وحدت و اتحاد شهید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدای علما سنگربان ارشاد و راهنمایی، دعوت کنندگان به سوی وحدت، توحید و یکدلی با حکمت و درایت هستند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: ما پیامبری را اسوه خود در زندگی قرار می‌دهیم که در مدت ۳۰ سال تمام دنیا را تکان داد و دل بی‌رحم‌ترین انسان‌ها را به نور ایمان روشن کرد.

ماموستا رستمی اظهار داشت: پیامبر اکرم( ص) با اخلاص تمام در اختیار دین بود و با اخلاق‌مداری همه رابه سوی اتحاد و مودت سوق داد.

وی با عنوان اینکه علما در سینه خود پیام خدا را جا داده‌اند افزود: علما پزشکان روح و جسم هستند و جامعه بدون پزشک نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

امام‌جمعه سنندج خاطرنشان کرد: علما با ارشاد و راهنمایی مشکلات موجود در جامعه را دوا می‌کنند و تا زمانی که حضور داشته باشند تاریکی و ظلمت زمین را فرا نمی‌گیرد.

ماموستا رستمی گفت: علما همچون چراغ روشن راه را برای همه روشن کرده‌اند و همین موجب شده اتحاد زیادی بین مردم اهل تشیع و تسنن در استان کردستان وجود داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه مراکز علوم دینی و‌دانشگاه مذاهب اسلامی استان از لحاظ معیشتی و‌ بودجه‌ای در وضعیت مناسبی قرار ندارند که امیدواریم در دولت سیزدهم بعد از چهل سال به وضعیت این قشر ضعیف نگاه ویژه‌ای شود. 

امام جمعه سنندج گفت: ایران از نظر تقریب مذاهب، ظرفیت نخبگان، اماکن ‌گردشگری و  پتانسیل‌های معدنی و صنعتی در دنیا نظیر ندارد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه مذاهب تقریب در جهان اسلام وحدتی خاص شکل داده افزود: آنچه که مایه پیشرفت، توسعه، آبادانی و مودت در جامعه می‌شود ‌ریشه در اتحاد دارد و آنچه مایه ویرانی در جامعه می‌شود ریشه در تفرقه و دوگانگی دارد.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه در استان کردستان ۴ هزار طلبه و روحانی فعالیت دارند که نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند گفت: خداوند همواره بشریت را به وحدت و دوری از جدایی و نفاق دعوت کرده که ما باید این آیات را الگوی راه خود قرار دهیم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید روحانی علما امام جمعه سنندج ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم

در سال ۱۳۹۷ شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، ۶ اردیبهشت‌ را به نام روز سنه (روز سنندج) تصویب کرد.   ششم ماه گولان(اردیبهشت)، سالروز دستور شاه صفی به حاکم کردستان سلیمان خان اردلان برای ساخت شهر سنندج است.   روز سنه یادآور پیشینه تاریخی، فرهنگ، تمدن و اصالت مردمی است که مردمانی قهرمان را پرورانده و آوازه جهانی پیدا کرده اند.   سنندج به شهر هزار تپه، شهر مسجد و مناره، پایتخت دف جهان، پایتخت نوروز، شهر خلاق موسیقی یونسکو، پایتخت کتاب ایران و عناوین و القابی خوانده می‌شود که همه اینها شاخصه‌های منحصربه‌فرد این شهر است.

برای گرامیداشت این روز  یک هفته (از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت) برنامه‌های فرهنگی و هنری برای عمومی اجرا می شود و همه ی مردم تولد سنه را جشن می گیرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌