Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@23:04:38 GMT

تأکید سران قوا بر استفاده از منابع مولدساز

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۲۳۶

تأکید سران قوا بر استفاده از منابع مولدساز

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تأکید کرد: منابع حاصل از مولدسازی به صورت اهرمی به امر تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تمام استان‌ها و بخشی از آن نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی واگذارکننده دارایی‌های مازاد قرارگیرد و صرف سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تحت پوشش همان دستگاه‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که سه شنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و با حضور روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تشکیل شد، برنامه مولدسازی با هدف افزایش بهره‌وری دارایی‌های دولت و تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور در دستورکار قرار گرفت و روسا و مقامات سه قوه دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این برنامه مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهادهای تکمیلی را برای تامین منابع مالی لازم در جهت تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از طریق مولدسازی دارایی‌های دولت، جمع‌بندی و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120391 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا

بریتانیا با ارائه طرحی با امکان تقویت ۲۵ میلیارد پوندی زنجیره تأمین برق فراساحلی خود، از یک برنامه رشد صنعتی برای سه‌برابر کردن ظرفیت تولید طی ۱۰ سال آینده خبر داد. افزایش اشتغال و سود اقتصادی از جمله مزایای پیاده‌سازی این طرح است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت بادی فراساحلی بریتانیا از طرح رشد صنعتی برای ایجاد شغل، توسعه زنجیره تأمین سه‌گانه و تقویت ۲۵ میلیارد پوندی اقتصاد بریتانیا رونمایی کرد که نحوه سه‌برابر کردن ظرفیت تولید باد دریایی را طی ۱۰ سال آینده تعیین می‌کند.

صنعت بادی فراساحلی بریتانیا در حال حاضر ۳۲ هزار کارمند دارد و هر مزرعه بادی بزرگ جدید آن دو تا سه میلیارد پوند به اقتصاد کشور می‌افزاید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ اشتغال در این بخش به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد و تا سال ۲۰۴۰ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید بادی فراساحلی فرصت اقتصادی به ارزش ۹۲ میلیارد پوند برای بریتانیا ایجاد کنند.

اقدامات تعیین‌شده در برنامه رشد صنعتی (IGP) از ۱۰ هزار شغل اضافی در سال پشتیبانی و اقتصاد بریتانیا را تا سال ۲۰۳۵ تا ۲۵ میلیارد پوند بیشتر تقویت می‌کند. استقرار توربین باد در دریا نیز به پنج تا شش گیگاوات در سال افزایش خواهد داشت.

برق فراساحلی در بریتانیا

بریتانیا دومین رتبه جهانی را در احداث پروژه‌های بادی دریایی دارد. امروزه محدودیت‌های زنجیره تأمین در بسیاری از اجزای کلیدی مورد نیاز در مزارع بادی فراساحلی در بازار جهانی احساس می‌شود، بنابراین طرح ارائه‌شده کارخانه‌های استراتژیک جدید و قابلیت‌های تولیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید برای محافظت در برابر خطرات زنجیره تأمین و تقویت رشد اقتصادی ایجاد کند. این طرح همچنین پنج حوزه فناوری کلیدی را شناسایی می‌کند که بریتانیا باید سرمایه‌گذاری در آن‌ها را در راستای تضمین ارزش برای صنعت خود در اولویت قرار دهد. این حوزه‌ها شامل طراحی و ساخت پره‌های بادی دریایی و برج‌های توربین، پایه‌ها، کابل‌ها و سایر اجزای کلیدی و خدمات برای پروژه‌های داخل و خارج از کشور است.

علاوه بر این، طرح رشد جدید همچنین پتانسیل صنعت را برای هدایت نوآوری فناوری، تسریع استقرار و کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی با استفاده از فناوری‌های اتوماسیون و هوش مصنوعی در پروژه‌های جدید برجسته می‌کند و برنامه‌هایی را برای گسترش امکانات آزمایشی برای فناوری‌های پیشرفته مانند مواد جدید برای تیغه‌ها دارد، همچنین به‌عنوان بخشی از تمرکز بر تحقیق و توسعه در یک مؤسسه فناوری پیشرفته جدید بالقوه و یک مرکز نوآوری ملی جدید، طرح‌هایی را برای سکوهای بادی شناور در دریا تنظیم کرده است.

هدف این طرح ارائه یک چشم‌انداز مشترک است که به صنعت، دولت‌های سراسر بریتانیا و سایر سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را برای تقویت مشاغل سبز و تولید در بریتانیا هماهنگ کنند و در نظر دارد به بخش خصوصی کمک کند نزدیک به سه‌میلیارد پوند بودجه را در سراسر کشور بسیج کند. طرح رشد صنعتی بریتانیا بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تقویت سرمایه‌گذاری در بریتانیا در زمینه افزایش رقابت جهانی برای فناوری انرژی پاک است.

کد خبر 745689

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • ضرورت تحقق منابع تقویت بنیه دفاعی