Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حیدر طالب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۹۶ نفر متقاضی مربوط به شهر ماکو و ۵۴۶ نفر نیز مربوط به شهر بازرگان است.

وی ادامه داد: برای همه متقاضیان زمین تخصیص یافته است و نزدیک به  ۱۰۰ نفر از متقاضیان نیز در وضعیت  لیست ذخیره هستند که در صورت انصراف و یا عدم امکان پرداخت هزینه های احداث بنا توسط متقاضیان جایگزین آنها می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماکو اضافه کرد: در ۶ نقطه شهر ماکو و بازرگان زمین به متراژ ۱۳۳هکتار برای واگذاری بین متقاضیان در اختیار این بنیاد قرار گرفته، که این زمین‌ها به صورت قرعه کشی بین متقاضیان واگذار شده است.

طالب زاده بیان کرد: در این ۶ طرح حدود یک هزار و ۵۳۸ واحد ساختمان بنا خواهد شد.

وی گفت: طرح اقدام ملی که برای تامین مسکن دهک‌های درآمدی سوم تا هفتم  پیش بینی شده است از طرف دولت زمین  (به ۲ صورت اجاره ۹۹ ساله و تقسیط ۱۰ ساله) و وام  بانکی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان (با احتمال زیاد افزایش مبلغ وام) با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار  و تخفیف ۵۰ % در عوارض صدور پروانه شهرداری و خدمات سازمان نظام مهندسی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در این طرح‌ها تامین هزینه آماده سازی زمین به صورت قدرالسهم  هر متقاضی از زمین دریافتی، هزینه ساخت واحد و پرداخت قیمت زمین نیز بصورت (به ۲ صورت اجاره ۹۹ ساله و یا تقسیط ۱۰ ساله)   بر عهده متقاضیان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اعلام دولت در خصوص افزایش مبلغ وام به ۳۰۰ میلیون تومان هنوز  ابلاغیه آن به بانک‌ها ارائه نشده است  که در صورت  ابلاغ معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل  صورت خواهد گرفت.

شهرستان ماکو، شامل شهرهای ماکو و بازرگان با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در داخل محدوده منطقه آزاد و شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب‌ها زمین آذربایجان غربی ماکو بنياد مسكن انقلاب اسلامی بازرگان مسکن ملی دهک های درآمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین آذربایجان غربی ماکو زمین آذربایجان غربی ماکو بنياد مسكن انقلاب اسلامی بازرگان مسکن ملی دهک های درآمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد

شرکت‌های تعاونی بسیاری برای تهیه مسکن در سراسر کشور راه اندازی شده است تا برای متقاضیانی که از اقشار کم درآمد جامعه هستند چتر حمایتی پهن کنند. به گفته شهروند خبرنگار ما  مدت ۳۴ سال است که برخی از تعاونی‌های مسکن در شهر زنجان متقاضیان را چشم به راه گذاشته و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام مشکلات به وجود آمده را روایت کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و احترام؛ نزدیک به ۳۴ سال هست که تعاونی‌های مسکن مانند مسکن نورپران مسکن ویلاشهر و ... در شهر زنجان تشکیل شده است. اما هیچ اقدامی جهت تحویل زمین‌ها صورت نگرفته است. به ما می‌گویند بعد از ۳۴ سال ۱۵ درصد از زمین‌ها را به شما تحویل می‌دهیم و برای ۸ نفر یک قطعه زمین ۴۰۰ متری تحویل خواهند داد و این موجب می‌شود بین ۸ نفر اختلافات بوجود آید. با تشکر

منبع: صمد کلانتری - زنجان

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۸ قطعه زمین در استان سمنان به متقاضیان واگذار شدند
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان