Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی ایلام در حاشیه این آیین اظهار داشت: پویش ملی بذر کاری برای احیا جنگل های زاگرس امروز همزمان با سراسر کشور در پارک بلوط (منطقه چغاسبز) شهر ایلام آغاز شد.

رضا احمدی افزود: بذرهای کاشت شده شامل بلوط، بنه، بادام، زالزالک هستند.

وی اضافه کرد: در راستای احیا و تضمین آینده جنگل ها، با توجه به بارش کم، گرمایش، آفت لورانتوس، دام و زراعت در استان کارهای بسیاری با وجود تهدیدات در جنگل های ایلام انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان داشت: همچنین امسال سازمان جنگل ها پویش ملی ایران سرسبز را با شعار هر ایرانی یک نهال و به یاد هر شهید یک هزار اصله نهال بکاریم آغاز و این مهم در دستور کار منابع طبیعی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، سه میلیون اصله نهال که توسط منابع طبیعی در سطح نهالستان های استان تولید شده کاشت می شود.

شهدا برگزیدگان خداوند هستند

نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه شهدا برگزیدگان خداوند هستند، اظهار داشت: این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند. آنان راه درست را انتخاب و در این راه جان خود را نثار امام و انقلاب نمودند.

حجت الاسلام محمد هواسی با بیان اینکه کاشت بذر کار خیر است، افزود: این مهم جز کارهای خداپسندانه محسوب و قابل تقدیر است.

برچسب‌ها ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری نهال و بذر ایلام منابع طبیعی و آبخیزداری نهال و بذر منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان