Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان نیازمند توجه ویژه ای در خصوص مبارزه به آفت کرم خراط است چراکه بخش قابل توجهی از درآمد مردم این شهرستان خصوصاً بخش باغ بهادران به محصولات کشاورزی از جمله گردو و بادام اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایون حاتمی امروز _چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰_ در نشست با شهردار باغ بهادران با بیان اینکه گردوی باغ بهادران از جمله محصولات شهرستان لنجان بوده که از مرغوبیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: مساحت باغات شهرستان لنجان بالغ بر سه هزار هکتار بوده که ۷۵۰ هکتار از مساحت این باغات گردو و هزار هکتار دیگر آن باغات بادام هستند و باغات انگور و… در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باغات باغ بهادارن از باغات کهنی است که فرم رشد آنان سنتی بوده و همچنان حالت مکانیزه به خود نگرفته‌اند به گونه‌ای که درختان این باغات با جثه بزرگ هستند و از سوی دیگر شاهد یکپارچگی باغات شهر باغ بهادران تا روستای چم طاق هستیم و این وضعیت سبب فقدان داشتن منطقه ایزولاسیون به عنوان یکی از چالش‌های باغات بخش باغ بهادران در حوزه مبارزه با آفت پروانه فری به شمار می‌آید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: متأسفانه آفت کرم خراط باغات کشور را درگیر خود کرده است و شهرستان لنجان نیز از این مسئله مصون نمانده و این در حالیست که این شهرستان در مبارزه با آفت‌های مختلف از جمله آفت ملخ سابقه خوبی داشته و به عنوان شهرستانی پیشگام در این حوزه در استان شناخته می‌شود.

وی گردوی باغ بهادران را برندی معتبر در بین گردوهای کشور دانست و ادامه داد: شهرستان لنجان نیازمند توجه ویژه ای در خصوص مبارزه به آفت کرم خراط است چراکه بخش قابل توجهی از درآمد مردم این شهرستان خصوصاً بخش باغ بهادران به محصولات کشاورزی از جمله گردو و بادام اختصاص دارد و نیاز است برای جلوگیری از آسیب باغات به صورت ویژه به مبارزه با این آفت پرداخته شود.

حاتمی مطرح کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در بخش باغ بهادارن همچون شهردار باغ بهادران وجود دارد که با نگاه فرا بخشی به دنبال آن هستند تا با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعاملات بین دستگاهی منافع اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با آفت پروانه فری شامل حال کشاورزان و شهروندان این شهر شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرایط ایجاد شده بتوانیم استراتژی مناسبی برای مبارزه با این آفت طراحی و به مرحله اجرا برسانیم.

کد خبر 539032

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان باغبادران جهاد کشاورزی باغات شهر کشاورزی گردو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرستان لنجان باغ بهادران بخش باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: سن غلات در روز‌های نخستین فروردین امسال در مزارع گندم و جو این شهرستان، مشاهده شده است که بی‌درنگ قبل از تخم‌ریزی، از تکثیر آن جلوگیری و نابود شد.

علیمردان خزاعی افزود: وظیفه ما اطلاع‌رسانی بود و کشاورزان نیز از نظر‌های ترویجی کارشناسان این اداره به موقع استفاده کرده و وارد عمل شدند.

وی گفت: هفته گذشته و همزمان با سرتاسر استان خراسان رضوی نیز، اجرای رزمایش مبارزه با آفت سن غلات و رژه خودرویی با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر دامپزشکی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، سپاه و بسیج سازندگی، کارشناسان طرح همگام با کشاورز، پلیس راهور و نیروی انتظامی در مزارع این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در این عملیات، مبارزه شیمیایی در مزرعه آلوده به آفت سن غلات در سطح ۱۲ هکتار انجام شد.

خزاعی، سن غلات را یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده دانست و افزود: اگر به موقع با این آفات مبارزه نشود، خسارات جبران ناپذیری برای مزارع خواهد داشت و از اوایل فصل بهار و با افزایش دما در مزارع، شروع به طغیان می‌کند.

وی با بیان این که غلاتی، چون گندم و جو از جمله محصولات راهبردی محسوب می‌شود و باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود هم گفت: به طور قطع، کنترل سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم میکروکپسول، به دلیل ماندگاری زیاد در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • فرماندار جدید کاشان معارفه شد + سوابق
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار