Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@00:07:23 GMT

جزییات مذاکرات وزیر صمت در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۳۰۱

رییس دفتر اقتصادی ایران در حلب سوریه اظهار داشت: در سفر وزیر صمت به قرار شد که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز، قانون ۸۸ قلم کالای استثنای تجارت آزاد تبدیل به ۴۰ قلم کالا شود.

مهدی عباسی در مورد جزییات سفر وزیر صمت به سوریه اظهار کرد: وزیر صمت و هیئت همراه که شامل رییس سازمان توسعه تجارت و مدیر دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت و ۷ نفر از نمایندگان مجلس بود، دیدار‌های مختلفی در سوریه از جمله دیدار با وزرای اقتصاد، صنعت، تجارت خارجی، تجارت داخلی و نفت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر در مورد موضوع تفاهم‌نامه‌های قبلی، حمل و نقل، تهاتر، مسائل مالی و چالش‌های موجود بحث شد.

وی افزود: جلسه‌ای هم با بخش خصوصی ایرانی که در بازار سوریه هستند داشتند که در مورد قوانین دولت سوریه و مشکلات ایجاد شده بحث شد. استفاده از خط اعتباری نیز در این جلسات مطرح و قرار شد کمیته‌های فنی در سوریه حضور پیدا کرده و این مسائل را پیش ببرند. همچنین در این سفر موضوع سرمایه‌گذاری، کراس استاف و صادرات مجدد از طریق سوریه نیز در این سفر مورد توجه بود.

رییس دفتر اقتصادی ایران در حلب سوریه تصریح کرد: حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه و نوع این حضور و قانون تجارت آزاد دو کشور که مشکلات اساسی داشت، مطرح و قرار شد که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز قانون ۸۸ قلم کالای استثنای تجارت آزاد را تبدیل به ۴۰ قلم کالا شود.

وی اضافه کرد: سوریه در سه بخش تجارت، خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری قابلیت کار دارد. در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی جلسات بسیار خوبی برگزار شد. در حوزه‌های تجارت داخلی و خارجی نیز بحث شد. در حوزه صنعت نیز با وزیر صنعت سوریه بحث مفصلی انجام و پروژه‌هایی که ایران می‌تواند در این حوزه روی آن‌ها کار کند می‌تواند به شکل تهاتر پیش برود.

عباسی تصریح کرد: همچنین از ظرفیت صادرات سوریه به کشور‌های همجوار استفاده شود. می‌توان از طریق صادرات مجدد از سوریه به کشور‌های عربی صادات انجام داد. علاوه بر این قرار شد سرمایه‌گذاری‌هایی در شهرک‌های صنعتی حسیا، عدرا و شیخ نجار انجام شود.

وی ادامه داد: مقرر شد که یک کمیته فنی و تجاری در سوریه مستقر شود تا دوطرف کار‌ها را به جد و به سرعت پیش ببرند تا تجارت دو کشور به جایگاه خوبی دست یابد.

رییس دفتر اقتصادی ایران در حلب سوریه اظهار داشت: در مورد ترانزیت کالا نیز بحث‌هایی شد تا راه زمینی سوریه باز شود. وزیر اقتصاد سوریه نیز پیگیری‌های لازم را از دولت عراق انجام می‌دهد تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد. موضوع دیگری که مطرح شد این بود که خط کشتیرانی سازماندهی شود، فرصت‌هایی نیز به سوری‌هایی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند معرفی شد.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های نفتی ایران گفت: در مورد افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های زمین‌شناسی و ثروت معدنی از طریق فعال‌سازی تفاهم نامه امضا شده بین بنیاد کل زمین شناسی سوریه و بنیاد زمین شناسی ایران در مورد تبادل محصولات معدنی با نیاز‌های سوریه در گاز خانگی و نفت مورد نیاز پالایشگاه حمص صحبت‌هایی انجام شد. توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های زیادی بین دو کشور در زمینه کاری وزارت نفت وجود دارد و کار در حال انجام و پیگیری است. همچنین دو طرف درباره همکاری در زمینه تبدیل خودرو‌ها به گاز سوز (CNG) و تامین نیاز‌های بخش نفت به مواد شیمیایی و تجهیزات نفتی گفتگو کردند

/ایلنا

برچسب ها: جزییات مذاکرات ، وزیر صمت ، سوریه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PoJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جزییات مذاکرات وزیر صمت سوریه سرمایه گذاری وزیر صمت قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه چهارشنبه نشست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان آغاز به کار کرد.

در این برنامه معاون صنایع عمومی وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز حضور دارند.

قرار است در این نشست درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان سمنان به خصوص تأمین آب اظهار نظر شود.

این خبر کامل می‌شود.

کد خبر 6081503

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم