Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@15:11:00 GMT

75 درصد نجف آبادی ها واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۳۴۹

75 درصد نجف آبادی ها واکسینه شدند

رییس شبکه بهداشت شهرستان نجف‌آباد از واکسینه شدن ۷۵درصد از جامعه هدف نجف‌آباد علیه کووید۱۹ خبر داد.

به گزارش جماران، علیرضا غیور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشف سویه جدید کرونا نشان داد که هنوز به نقطه امن نرسیده‌ایم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت واکسن، همچنان اصلی‌ترین روش پیشگیری و مهار تبعات ابتلا به کرونا ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با تأکید بر نقش پیشگیرانه واکسن در ابتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: در ابتدای طرح واکسیناسیون و به همت تلاش شبانه‌روزی همکارانم، به سرعت به نقطه مناسبی در فراگیری تزریق واکسن رسیدیم، ولی هم‌اکنون با وجود ۵۴ مرکز فعال و وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب، این طرح به آهستگی پیش می‌رود.

رئیس شبکه بهداشت نجف‌آباد از پوشش ۷۵درصدی مردم این شهرستان در طرح واکسیناسیون خبر داد و گفت: بیش از ۷۵درصد از افراد جامعه هدف ما واکسینه شده‌اند و در تلاش هستیم که حداقل به میزان  ۱۰درصد دیگر این میزان را افزایش دهیم.

علیرضا غیور سپس به بیان چگونگی طرح "شهدای سلامت" پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدهای موجود، نباید زمان طلایی برای واکسینه کردن بازماندگان را از دست دهیم.

وی با اشاره به بازه زمانی بیست‌روزه برای اجرای طرح شهدای سلامت، گروه سنی ۱۲ سال به بالا را گروه هدف اعلام کرد و افزود: در شهرستان نجف‌آباد بیش از ۲۹۲هزار نفر بالای ۱۸ سال وجود دارد و باید بتوانیم ۸۵ درصد از این جمعیت را پوشش دهیم.

علیرضا غیور ادامه داد: تحلیل و بررسی وضع موجود، آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل دسترسی به خدمات واکسیناسیون، جلب حمایت و برنامه‌های تشویقی، واکسیناسیون عموم مردم، اصناف، مدارس و کارکنان ادارات، محدودیت‌های هوشمند و نظارت و پایش اطلاعات از محورهای اصلی طرح شهدای سلامت است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا واکسیناسیون واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا آمار واکسن در ایران واکسیناسیون نجف آباد افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد

مدیرکل مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی ایران گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از اولویت‌های سازمان دامپزشکی در حوزه طیور در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سعید کرمی شامگاه _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری سه برنامه را در دستور کار دارد که تقسیم بندی مناطق کشور به مناطق با ریسک بالا، ریسک پایین و مناطق بدون ریسک نخستین این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های بهداشتی دفتر طیور سازمان دامپزشکی کشور بر اساس این تقسیم‌بندی‌ها متغیر خواهد بود، گفت: همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون و پایش بیماری سالمونلا از دیگر مواردی است که به عنوان اولویت‌های دفتر طیور در کنار اجرای سایر برنامه‌ها در دستور کار دارد.

مدیرکل بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت استان قزوین علی‌رغم تراکم بالای واحدهای پرورش طیور مناسب است، اضافه کرد: بنابراین این استان می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در رعایت ضوابط امنیت زیستی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور در سطح کشور مطرح شود؛ چرا که تا کنون در بحث بیماری‌ها موفق عمل شده است.

مهدی جلوخانی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین هم در این دیدار گفت: استان قزوین دارای واحدهای اجداد تخم گذار منحصر به فرد در کشور و همچنین یک واحد اجداد گوشتی است و با توجه به کمیت و ظرفیت واحدهای مادر تخم گذار و گوشتی و همچنین نیمچه گوشتی و تخم گذار تجاری مراقبت ویژه ای را از منظر اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای طلب می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به کمبود نیروی کارشناسی در اداره کل دامپزشکی استان قزوین تشریح کرد: نخستین واحد جوجه‌کشی دارای رتبه A+ در استان قزوین قرار دارد و همچنین ظرفیت تولید طیور در استان قزوین بیش از ۲۷ میلیون قطعه است که بیش از ۱۶ میلیون قطعه در حال حاضر فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی برنامه‌های مراقبت فعال و غیرفعال، نمونه‌برداری‌های دوره‌ای، تشکیل جلسات مشترک با دستگاه‌های اجرایی ذیربط و اطلاع‌رسانی‌های بهداشتی از طریق ارسال پیامک، توزیع پوستر، بروشور و کلاس‌های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 745604

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت