Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد دیگر سهمیه ۳+۱ خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا به خط پایان رسیده و باشگاه های فوتبال می توانند از سال ۲۰۲۳ با یکی از فرمول های پیشنهادی AFC وارد این رقابت ها شوند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ پیشنهاد برای افزایش لژیونرهای باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ ارائه داد که به شرح زیر است: ۴+۲( ۴ خارجی و ۲ آسیایی) یا ۵+۲( ۵ خارجی و ۲ آسیایی) یا ۵+۱( ۵ خارجی و یک آسیایی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این قانون جدید AFC ، فدراسیون فوتبال امارات نیز دست به تغییراتی در حضور خارجی ها در لیگ فوتبال کشورش زد. اماراتی ها تصمیم گرفتند در ۴ سهمیه بازیکن خارجی هر باشگاه در لیگ امارات محدویت حضور یک بازیکن آسیایی را بردارند و باشگاه ها بتوانند هر ۴ بازیکن خود را خارج از آسیا به خدمت بگیرد.

سایت «منبر الکرة الاماراتیه» در این زمینه، نوشت: با تغییر قانون حضور خارجی ها در لیگ امارات دیگر باشگاه های اماراتی به حضور بازیکنان آسیایی در ترکیب تیمشان اهمیتی نمی دهند و مجبور نیستند در لیگ قهرمانان آسیا با ۳ بازیکن خارجی باشند.

مهدی قایدی و احمد نوراللهی دو بازیکن ملی پوش کشورمان در این فصل برای شباب الاهلی دبی بازی می کنند. این قانون جدید باشگاه های اماراتی را ترغیب می کند که دیگر بازیکن آسیایی به خدمت نگیرند و به دنبال بازیکنان خارجی سطح بالای اروپایی و منطقه آمریکای جنوبی باشند. این قانون آینده دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در لیگ امارات را تهدید می کند.

۲۵۶ ۲۵۱

کد خبر 1578417

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احمد نوراللهی مهدی قائدی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل

به گزارش همشهری آنلاین دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کپه داغ برگزار شد که نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با برتری پنج بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید. تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ همگروه است که در نخستین بازی مقابل هنگ‌کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس در تاشکند مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

ترکمنستان هم این رقابت‌ها را با شکست ۳ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد و در دومین دیدار خود موفق به کسب تساوی ۲ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ شد. یوزها با برتری در این دیدار می‌توانند صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کنند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰: ارسال رامین رضاییان در محوطه جریمه با ضربه سر محمد محبی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: بهترین موقعیت گلزنی برای ایران به شکل عجیبی از دست رفت، مهدی طارمی با فرار از تله آفساید مدافعین ترکمنستان در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک پاس در عرض مهدی قایدی را در مقابل دروازه خالی حریف قرار داد، اما قایدی نتوانست از فرصت استفاده کند.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست با ضربه پای راست آمانوف همراه شد که این ضربه در اختیار سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۳: ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی در محوطه جریمه ترکمنستان از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: قایدی اشتباه خود را جبران کرد. مهدی طارمی با ضربه سر توپ را به مهدی قایدی رساند و این بازیکن با ضربه روی پا تماشایی گل اوب تیم ملی فوتبال را به ثمر رساند.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ترکمنستان:

رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف.

کد خبر 840884 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • فوق ستاره پرسپولیسی به تیم ملی باز می‌گردد؟
  • بازیکن غنایی، ستاره جدید فوتبال آسیا!
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • مهدی قایدی ، بهترین بازیکن ایران - ترکمنستان
  • قایدی بهرین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد
  • قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • احمدنور سوژه الوحده برای رویارویی با تیم سابق