Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه شماری از کشورها سفارت خود در کابل را بازگشایی کرده و برخی نیز احتمال فعالیت مجدد را بررسی می‌کنند، هند گزینه‌هایش برای حضور در افغانستان را ارزیابی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از بازگشایی سفارت امارات متحده عربی و عربستان سعودی در کابل، و بررسی آغاز مجدد فعالیت سفارتخانه‌های ژاپن، آلمان و شماری از کشورهای اتحادیه اروپا، هند نیز بازگشایی سفارت خود در کابل را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات هندی که خواستند نامشان فاش نشود در این باره به «هندو» گفتند: «حضور در افغانستان ربطی به رسمیت شناختن ندارد. معنی حضور این است که شما دوست دارید افرادی را در صحنه داشته باشید که با رژیم جدید سروکار داشته باشند تا به تعامل با مردم ادامه دهند».

این مقامات افزودند که دولت هند هنوز درباره نیاز به بازگشایی سفارت این کشور در کابل متقاعد نشده است، اما بحث در مورد استراتژی هند در این باره ادامه دارد.

براساس این گزارش، گزینه‌های متعددی برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک هند در افغانستان وجود دارد، از جمله مستقر کردن یک تیم دیپلماتیک در محوطه امن مقر سازمان ملل در کابل، حفظ کارمندان محلی افغان، یا حفظ گروه کوچکی از دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی هند در کابل.

گفتنی است که در حال حاضر سفارت‌های ایران، پاکستان، قطر، چین، ترکیه، ترکمستان، ازبکستان، عربستان و امارات در کابل فعالیت دارند.

گسترش روابط و بازگشایی سفارت؛ محور دیدار سفیر ژاپن با معاون نخست وزیر طالبانبازگشایی بخش کنسولی سفارت عربستان در کابلبازگشایی سفارت امارات در کابلقطر برای تامین منافع آمریکا در افغانستان توافق امضا کرد

ماه گذشته نیز آمریکا با امضای توافقی با قطر از این کشور خواست تا از منافع آمریکا در افغانستان نمایندگی کند و بر این اساس قطر بخشی از سفارت خود در کابل را برای فراهم ساختن امور کنسولی و دیگر خدمات برای شهروندان آمریکایی مستقر در افغانستان اختصاص داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند طالبان اخبار افغانستان اخبار هند طالبان اخبار افغانستان بازگشایی سفارت سفارت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد

نعیم وردک سرپرست سفارت افغانستان در قطر اعلام کرد: اسرائیل با اقدامات تحریک کننده خود به اوکراین دوم تبدیل می‌شود.

«نعیم وردک» سرپرست سفارت افغانستان در قطر در پیامی از طریق شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به عملیات «وعده صادق» هشدار داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، اسرائیل دومین اوکراین در خاورمیانه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه و عکس‌المعل آمریکا، جنایات رژیم اسرائیل در غزه و اقدامات تحریک آمیز آنها در منطقه، اسرائیل را به اوکراین دوم «بدون حمایت غرب» در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • اسرائیل به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • سفارت این کشور در تهران بازگشایی می‌شود
  • سفارت هلند در تهران بازگشایی می‌شود