Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هفته‌های اخیر و همزمان با موج سرمای شدید، هزاران مهاجر در مرز‌های اتحادیه اروپا وضعیتی بحرانی را سپری می‌کنند.

خبرگزاری میزان – به نظر می‌رسد که بحران مهاجرتی در مرز‌های بلاروس و اتحادیه اروپا از سوی سرویس‌های ویژه غربی برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه «بلتا»، «ایگور خلوبوکین»، یکی از اعضای کمیسیون دائمی محیط زیست، منابع طبیعی و فاجعه چرنوبیل در بلاروس، می‌گوید «وضعیت در مرز بلاروس و لهستان، عملیات سرویس‌های ویژه غربی است؛ وضعیت واقعاً متناقض است و هدف خاصی دارد؛ عملیات ویژه توسعه یافته توسط سرویس‌های ویژه کشور‌های غربی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته وی، «برخی تلاش می‌کنند تا از این وضعیت به نفع خود استفاده کنند؛ کشوری مانند لهستان می‌خواهد قدرت خود را نشان دهد و منابع مالی خاصی را از اتحادیه اروپا و شرکای خارجی آن دریافت کند.»

وی افزود «کشوری از قاچاق انسان به آن سوی مرز درآمد کسب می‌کند و از این گذشته، بسیاری از این مهاجران تمام دارایی خود را فروخته‎اند؛ بنابراین این موضوع فراتر از ژئوپلیتیک است و به جرم و جنایت نیز مربوط می‌شود.»

در همین حال سازمان مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۲ هزار مهاجر و پناهنده در مرز بلاروس و لهستان تجمع کرده‎اند و برآورد می‌شود که در حال حاضر حدود ۷ هزار نفر در بلاروس هستند.

بیشتر بخوانید: تنش مهاجرتی میان پاریس و لندن رویای مهاجرت و مرگ در مرز‌های اتحادیه اروپا

«آنتونیو ویتورینو»، مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت، می‌گوید «به همراه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شرکا، اولویت ما ایمنی این مهاجران سرگردان، حفظ حقوق بشر آن‌ها و جلوگیری از مرگ و میر بیشتر است، زیرا دما در مرز‌های بلاروس و لهستان، زیر صفر است»

وی اظهار داشت «ما متعهد به ارائه کمک‌های بشردوستانه و همکاری با مقامات دو طرف مرز هستیم و کسانی که می‌خواهند داوطلبانه به کشور بازگردند، از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت کمک می‌شود تا این کار را به روشی امن انجام دهند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحولات بین الملل اتحادیه اروپا حقوق بشر اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد

​​​​​​​شورای اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این شورا، قانون تصویب شده شامل مقررات حداقلی در سطح اتحادیه اروپا برای تحت پیگرد قرار دادن فرار از تحریم‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: بعضی اقدامات اکنون در همه کشورهای عضو جرایم کیفری تلقی می‌شوند؛ به‌عنوان مثال کمک به دور زدن ممنوعیت سفر، تجارت کالاهای تحریم شده یا انجام فعالیت‌های مالی ممنوع.

ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانجهش 75 درصدی واردات گاز فرانسه از روسیه

قانون جدید همچنین حاکی است که تحریک، کمک و یا تشویق به انجام این تخلفات نیز می‌تواند مجازات‌هایی را در پی داشته باشد.

این دستورالعمل در بیستمین روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. کشورهای عضو 12 ماه فرصت خواهند داشت تا این مقررات را در قوانین ملی خود وارد کنند.

کمیسیون اروپا این دستورالعمل را در دسامبر 2022 به منظور محدود کردن دور زدن تحریم‌ها و تشدید اجرای آن‌ها پیشنهاد کرده بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که اتحادیه اروپا "تعداد بی‌سابقه‌ای از اقدامات محدودکننده" را علیه روسیه بر سر درگیری اوکراین اتخاذ کرده است.

در فوریه، بروکسل سیزدهمین بسته تحریمی خود را علیه مسکو در آستانه دومین سالگرد آغاز درگیری اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های جدید تجارت کالاهای دارای کاربرد دوگانه و همچنین فناوری‌ها و قطعات الکترونیکی را که می‌تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود، محدود می‌کند.

بسته‌های قبلی طیف وسیعی از بخش‌ها را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم های تجاری، ممنوعیت سفر، و تحریم های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی روسیه می‌شود.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور گسترده از طریق کشورهای ثالث دور زده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت