Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:50:41 GMT

مداح زنجانی عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۷۰۳

مداح زنجانی عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در سفر به زنجان، با حاج ولی الله کلامی زنجانی از استادان و پیشکسوتان شعر و مداحی استان زنجان دیدار کرد و ضمن تبادل نظر و پیشنهادات، عضویت وی در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت را اعطا کرد.

در این دیدار، حسینی پور از جایگاه والای پیشکسوتان عرصه شعر و هنر، سخن گفت و اعلام کرد که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با جدیت بسیار، در راستای حل دغدغه‌ها و مسائل هنرمندان و شاعران گرانقدر کشور فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سیاست دولت مبنی بر توجه به مناطق محروم و استان‌های مختلف کشور امیدواریم مشکلات هنرمندان این مناطق حل و فصل شوند.

در ادامه این سفر، حسین محمودی پیشکسوت نقاشی قهوه خانه‌ای نیز، میزبان مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بود. این هنرمند که پیش تر، به عضویت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است در این دیدار، از مشکلات و دغدغه‌های مرتبط با هنر نقاشی قهوه خانه‌ای گفت.

حسینی پور نیز با بیان اینکه ماندگاری و تأثیرگذاری هنرهایی همچون نقاشی، تئاتر و موسیقی، در کشورمان به دلیل ارتباط هنرمندان و هنرشان با واقعه سترگ عاشورا است، تاکید کرد که برای حمایت از هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، باید امکانات بخش‌های مختلف و سازمان‌های مرتبط در اختیار رشد و سرایت در جامعه باشد.

وی همچنین از نهادها و سازمان‌های اقتصادی و اجتماعی در استان زنجان خواست تا بال‌های حمایتی خود را بر روی جامعه هنری استان باز کنند تا علاوه بر ایجاد نشاط و انگیزه در جامعه، شاهد توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر منطقه باشیم. شهرداری زنجان می‌تواند از ظرفیت این استاد در فضای بصری شهر و هویت سازی استفاده کند و کارگاه این استاد را تجهیز و بازسازی نماید. بالاخره این استاد شهروند زنجان محسوب می‌شود هر چند هنرش ملی است.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، همچنین از وضعیت نامناسب معیشتی استاد محمودی و مشکلات اقتصادی که وی به آن دچار است، ابراز ناخرسندی کرد و در این مورد گفت: نهادهای صنفی باید در این زمینه فعال‌تر باشند و وضعیت معیشت هنرمندان به ویژه طبقه پیشکسوت را دائماً رصد کنند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات توسط دولت و سازمان‌های مربوطه فراهم شود. زیبنده نیست که هنرمندان کشور ما در عسرت و تنگدستی، روزگار سپری کنند در حالی که در گذشته، خدمات و فعالیت‌های اجتماعی اثرگذاری داشته‌اند.

حسینی پور با تاکید بر اینکه رسانه‌های استانی، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین نهادهای متولی و هنرمندان می‌توانند ایفا کنند، به این نکته اشاره کرد که این هنرمندان، سرمایه‌های استانی و حتی ملی هستند و حمایت از آنان، یک وظیفه سازمانی و صنفی است.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب معیشتی اسدالله یقطینی هنرمند پیشکسوت موسیقی اشاره کرد و افزود: این هنرمند، زمانی فعالیت‌های ارزنده‌ای در استان داشته و جز افراد موفق در حوزه خود بود اما بر اساس حادثه تصادف، دچار مشکلات زیادی شده که در نهایت به مشکلات معیشتی او انجامیده است. بنابراین وظیفه همه ماست که از چنین هنرمندانی حمایت کامل کنیم و با استفاده از امکاناتی همچون خانه سالمندان یا بهره مندی از پشتیبانی‌های مالی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان، این سرمایه‌های ارزشمند را به جامعه برگردانیم و از تجربیات گرانبهای شأن استفاده بیشتری کنیم.

کد خبر 5365235

منبع: مهر

کلیدواژه: نیکنام حسینی پور موسسه هنرمندان پیشکسوت حسین محمودی هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت فیلم سینمایی موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان کارگردان تئاتر سینمای مستند سازمان صداوسیما تماشاخانه ایرانشهر موسیقی پاپ سازمان سینمایی کنسرت موسیقی پیمان جبلی چهلمین جشنواره فیلم فجر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم «نماز در سفر شخصی با ماشین دولتی» چیست؟

به گزارش «مبلغ» – آیت الله شبیری زنجانی به پرسشی درباره حکم «نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی» پاسخ گفتند.

این استفتاء در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی به صورت زیر منتشر شده است:

پرسش: در مواردی که استفادۀ شخصی از ماشین‌های دولتی ممنوع است، فردی که از ماشین دولتی جهت سفرهای شخصی خود استفاده می‌کند، نماز و روزه‌اش را چگونه انجام دهد؟

پاسخ: باید نمازش را هم شکسته و هم تمام بخواند، و روزه را باید بعداً قضا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894979

دیگر خبرها

  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • تعداد حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید
  • هوشمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • زمان‌بندی آزمون سراسری حفظ ۲۰ جزء قرآن اعلام شد
  • حکم «نماز در سفر شخصی با ماشین دولتی» چیست؟
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید
  • دانشگاه صنعت نفت میان برترین‌ها
  • تجمع زنجانی ها در حمایت از حمله ایران به رژیم اسراییل