Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود بهمنی رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در بازدید از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور و پروژه‌های تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در بافق گفت: عمده فعالیت مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق برای ماهی تیلاپیای نیل است که در شرایط بسته یا گلخانه‌ای و با استفاده از آب شور، پرورش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این مرکز می‌تواند در بحث کمبود آب و امنیت غذایی به اقتصاد صنعت شیلات کمک کند.

او خاطر نشان کرد: لزوم فعالیت‌های دانش بنیان و علمی در کنار تحقیقات، باعث می‌شود که راه اندازی پارک ملی علم و فناوری آبزیان در بافق، در دستور کار قرار گیرد.

بهمنی با اشاره به کمبود آب شیرین در کشور گفت: یکی از رویکرد‌ها در حوزه تقویت صنعت شیلات، بحث آبزی پروری در آب‌های شور و لب شور و استفاده از پساب‌ها است.

او بیان داشت: آنچه در افق چشم انداز سند امنیت غذایی در حال بررسی است، این است که در آینده نزدیک میزان تولید در آبزی پروری به ۷۰۰ هزار تن برسد که ۲۰۰ هزار تن از این میزان به ماهی تیلاپیا اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در پایان گفت: این میزان تولید، با رعایت ضوابط محیط زیست و در شرایط بسته اتفاق می‌افتد که این موضوع در چهار استان یزد، خراسان جنوبی، سمنان و قم به تصویب سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان شیلات ایران رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات و آبزیان ماهی تیلاپیا آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنعتی شدند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید مشکینی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی که تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و خانه معدن ایران منعقد شد، اظهار کرد: یکی از وظایف‌های اصلی دانشگاه تربیت قوه عاقله کشور است و این قوه عاقله باید تمام تلاش خود با فکر به آینده و درس از امروز برای آینده کشور به‌کار بگیرند.

وی با بیان اینکه رشد کمی تربیت قوه عاقله زیاد؛ اما رشد کیفی آن کم بوده است، عنوان کرد: در این خصوص لفظ ناترازی بسیار زیاد بود.

مشکینی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید تصمیم‌های جدی اخذ کرده است، ادامه داد: درصدد هستیم از آموزش صفر و آموزش‌محوری خارج شویم، زیرا اگر روند چهل و پنج سال پیش خوب بود، الان دچار مشکلات نمی‌شدیم، بنابراین مهارت‌آموزی اهمیت ویژه‌ای دارد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در رشته‌های علوم پزشکی تقریبا نیروی بیکار نداریم، اظهار کرد: دانشگاه آزاد آموزشی که می‌دهد، باید فیلد عملیلتی داشته باشد؛ بنابراین ضروری است که عملیات آموزشی، پژوهش و مهارت را در کنار هم داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح‌ پویش، تصریح کرد: ۳۷ هزار دانشجو در سال گذشته بورسیه صنعتی شدند. اگر دانشجو درس می‌خواند، باید نسبت به نیاز صنعت جامعه آموزش ببیند. سپس آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی با نیاز صنعت مطابقت دارند.

مشکینی با بیان اینکه رویکرد دوم دانشگاه آزاد اسلامی ورود به فیلدهای مختلف است، عنوان کرد: همچنین درصدد است که فیلدهای مختلف را ایجاد کند و به آن وارد شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی  با بیان اینکه دانشگاه آزاد معدن را اولویت قرار داده است، ابراز کرد: ناترازی بزرگی در کشور وجود دارد و  میزان معدن کشور ۷ برابر نسبت به جمعیت دنیا بیشتر است. قوه عاقله کشور در برخی از موارد  برعکس عمل می‌کنند و متوجه شدیم که رشته‌های کشاورزی با ۴ هزار هیئت‌علمی افت شدیدی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی نبض امنیت کشور است، ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هزار دانشجو پذیرش شده است؛ اما  ۲۰۰ نفر در رشته فیزیک دانشجو داشتیم و این نشان‌دهنده افت رشته‌های علوم پایه است.

مشکینی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه، اظهار کرد: نیمی از دانشجویان دانشگاه آزاد در چند رشته از جمله حقوق، روانشناسی و حسابداری هستند، زیرا خروجی بهتری از لحاظ مالی دارد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ادامه داد: این دانشگاه یک دانشگاه اجتماعی است و خود را در قبال جامعه مسئول می‌داند. دانشگاه مبدأ همه تحولات است؛ اما تنها نمی‌تواند این فعالیت را انجام دهد، بنابراین باید با استفاده از نهاد اجتماعی از جمله معدن این فعالیت را محقق کند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی خود را مکلف می‌داند که در معرض نیازهای دانشگاه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید به دو دسته از جمله دولتمردان، چگونگی مشارکت مردم و آموزش آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد و ورود پیدا کند، اظهار کرد: در ۴۰۰ نقطه کشور پایگاه دارد؛ بنابراین این دانشگاه بسیار مفیدتر از دانشگاه‌های دیگر می‌تواند عمل کند.

مشکینی با بیان اینکه مقررات دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها سهل‌تر است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه نسبت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد رویه‌های جدید و نوآورانه پیشرو است، زیرا به شیر نفت وابسته نیست.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری افزود: آماده‌ایم تا پژوهشگاه‌های معدن را وارد دانشگاه کنیم تا به درد صنعت و جامعه بخورد.

وی با بیان اینکه آماده‌ایم با یکپارچگی سیستم پژوهشی هوش مصنوعی را به سیستم اضافه کنیم، ابراز کرد: تا بتوانیم دریابیم دانشجویان چگونه پژوهش می‌کنند و هر آنچه که دانشگاه می‌تواند ارزش‌افزوده کند را اجرا کنیم.

مشکینی با اشاره به اعضای هیئت علمی، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دانشگاه بیشترین استفاده را کنیم. مهم‌ترین قسمت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • افزایش ۸ درصدی تولید آبزیان/ رهاسازی ۵۰۰ ملیون قطعه بچه ماهی
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • ۱۱ صیاد غیرمجاز حلوا سفید در آب‌های قشم دستگیر شدند
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • پیش‌بینی تولید ۲۰۶ هزار تن آبزی تا دو سال آینده
  • ۳۷ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنعتی شدند