Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@03:58:14 GMT

۱۴ معبر و خیابان شهری به نام شهدا نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۴۸۰۵

۱۴ معبر و خیابان شهری به نام شهدا نامگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، ۱۴ معبر و خیابان شهری به نام شهدای والامقام استان نامگذاری شد.

اسامی این معابر به شهر زیر است:

خیابان سمیه کوچه ۳۶ به نام شهید امیر نوروزی

خیابان ۱۹ دی کوچه ۶۴ به نام شهید جواد فرحی یزدی

خیابان توحید کوچه ۳۶ به نام شهید محمدحسین بیگدلی

بلوار شهید کریمی خیابان پاییزان خیابان دکتر حسابی کوچه ۸ فرعی اول به نام شهید یوسف جدیری نصیریان

خیابان شهید صدوقی کوچه ۱/۲۱ به نام شهید مهدی مسلمی

بلوار غدیر خیابان شهید علوی، بیمارستان امام رضا(ع) خیابان اول سمت راست به نام شهید شهیدان سلمانی غلامرضا، محسن و رضا فردویی

خیابان حضرت معصومه (س)، انتهای خیابان ثامن‌الائمه سمت راست فرعی اول سمت چپ به نام شهید عزیز الله کرمی

بلوار شهید همت کوچه شماره ۵ به نام آیت اله روح اله کمالوند خرم‌آبادی
امام‌زاده ابراهیم (ع) کوچه ۱۹ به نام شهید عباسعلی محمدی

بلوار نیایش کوچه ۲ به نام شهید حمید شریفی

خیابان-سمیه کوچه ۱۲ (معروف به سلطانی) به نام حجت‌الاسلام شیخ عباد الله سلطانی

پردیسان-خیابان بصیرت کوچه شماره ۱ به نام شهید منصور محمدی

پردیسان -خیابان سبلان ورودی خیابان زاگرس اولین خیابان سمت چپ (حدفاصل ۲۲ بهمن و سلمان) به نام شهیدان رضا و محسن رضی

پردیسان-خیابان ابوطالب – خیابان شهدای موتلفه -کوچه ۴ به نام شهید غلامعلی یاراحمدی

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قم نامگذاری معبر نام شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، همراه با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و فرماندار سنندج با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه متأسفانه جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

استاندار کردستان مجدد این حادثه غم‌بار را به بازماندگان این مرحوم و مردم قهرمان پرور استان تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را مسئلت کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است، اظهار داشت: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعاً به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات دینی، فضیلتی بالاتر از این نیست که انسان از بهترین و برترین داشته خود که همانا جان اوست برای رضایت و خشنودی خداوند از آن بگذرد و انفاق کند و به درجه ابرار که بالاترین درجات است برسد، افزود: بعضی انسان‌ها آنقدر در معنویت، خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیش می‌روند که صلاحیت رسیدن به این مقام را پیدا می‌کنند و امروز آرمان قهرمان، شیر مرد سنندجی توانست به این مرتبه از پاکی و شجاعت و انسانیت دست یابد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

مادر زنده یاد «آرمان بنفشی» در این دیدار ضمن ابراز دلتنگی، از استاندار کردستان درخواست کرد نام آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

روایت آرمانی که آرمانش رضایت خدا بود

بر اساس این گزارش؛ روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

کد خبر 6087107

دیگر خبرها

  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • نامگذاری یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • نامگذاری خیابانی در پاکستان به نام ایران + جزئیات
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد