Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های سختگیرانه بهداشتی پیشگیری از بیماری اومیکرون به بنادر هرمزگان ابلاغ شد گفت: از پهلودهی به شناورهای با ریسک بالای انتشار بیماری اومیکرون در بنادر استان جلوگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشستی با اصحاب رسانه استان با تاکید بر خطرناک بودن سویه جدید کرونا که به اُمیکرون معروف شده از سختی‌گیری در ورود خدمه کشتی‌های خارجی به بنادر استان خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین حال بنادر استان نیز برای این مسئله دستورالعمل بهداشتی دریافت کرده‌اند تا بنادر تجاری هرمزگان به بنادر برای ورود سویه خطرناک بیماری کرونا تبدیل نشوند. 

در همین راستا علیرضا محمدی کرجی ران مدیر اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی با نام «اُمیکرون» در بین جامعه حمل ‌و نقل دریایی و فعالان این حوزه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اظهار داشت: بسیاری از کشورها در حال توقف تردهای هوایی و مرزی خود به آفریقای هستند.

وی در راستای اهمیت موضوع و لزوم تدابیر مناسب از سوی جامعه دریایی و بندری برای مقابله با این گونه‌های جهش یافته و خطرناک خاطرنشان کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای شناور‌های مسافری و تجاری به شرکت‌های بندری و کشتیرانی ابلاغ شده و به صورت مستمر بر اجرای آنها نظارت می‌شود.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به قرنطینه پرسنل تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با ریسک بالا، درخصوص چگونگی کنترل بنادر در مواجهه با گونه جدید ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون" تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین این اداره کل با نهادهای نظارتی بهداشتی استان جهت انجام تست‌های کرونا، قرنطینه شناورها و رعایت مفاد پروتکل‌ها ایجاد شده است.

محمدی کرجی ران در خصوص شناورهایی با مبداء بنادر جنوب آفریقا، تصریح کرد: تمامی شناورهای تجاری با مبداء کشورهای با ریسک بالا براساس پروتکل‌ها در لنگرگاه قرنطینه شده و تا اطمینان از سلامت تمامی کارکنان و تایید مراجع قانونی مرتبط از پهلودهی شناورها در بنادر استان جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری فرآیندهای عملیات دریایی متناسب با وضعیت موجود نیز بیان داشت: اصلاح فرآیند پاس شناورها، کنترل بهداشتی کشتی‌ها و خدمه شناورها و همچنین لغو مجوزهای تردد خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر همچنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

هرمزگان در معرض شیوع ویروس "اومیکرون" قرار دارد؛ اعمال محدودیت ‌تردد برای خدمه کشتی‌‌های خارجیافزایش 900 درصدی ارزش ارز مجازی اومیکرون با کشف کرونای جدیدتلاش اروپا برای مهار اومیکرون؛ از تشدید محدودیت ها تا اعمال طرح واکسیناسیون اجباری

وی با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان‌هایی است که مراودات تجاری زیادی با کشورهای آفریقایی دارد یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های درنظر گرفته شده از ورود تمامی بیماری‌های نوپدید و بازپدید به بنادر استان هرمزگان جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنادر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف رفت و آمد از بنادر مسافربری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بنادر مسافربری شهید حقانی، ذاکری قشم، هرمز و برعکس تعطیل است.

حسین عباس نژاد افزود: مسافران برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پهل بندرخمیر به بندرلافت قشم استفاده کنند.

امروز با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی مناطق دریایی استان مواج می‌شود و بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • دانشگاه آزاد دستورالعمل جدید درباره حجاب ابلاغ کرد
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب
  • دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب ابلاغ شد
  • تعطیلی بنادر مسافربری هرمزگان
  • توقف رفت و آمد از بنادر مسافربری هرمزگان