Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای دموکراتیک که نهم و دهم دسامبر به ‌صورت مجازی توسط آمریکا برگزار می‌شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دلیل اقداماتی که ضدحقوق بشر و علیه دموکراسی انجام داده‌اند، بیشتر از همیشه بی‌آبرو شده‌اند.

 وی اضافعه کرد: ایالات متحده آمریکا همیشه سخن از دموکراسی می‌زند اما واقعیت این است که آنها دموکراسی‌ای را که یک روزی خودشان مطرح کرده‌اند و در بوق و کرنا می‌کنند، سرکوب کرده‌ و زیرپا گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با فرمایشی خواندن اجلاس سران کشورهای دموکراتیک از سوی آمریکا، تبعات حضور نظامی این کشور در منطقه و خلیج‌فارس، تهدید به حمله نظامی و حتی ترور سردار سلیمانی و دانشمندان هسته‌ای که امنیت، صلح و حقوق بشر مردم ایران را هدف قرار داده است را یادآور شد و گفت: آمریکایی‌ها از لحاظ حقوق بشر بدترین شکنجه‌ها را در کارنامه خود دارد و بدترین روش‌ها را علیه حقوق بشر تضییع کرده است. این اقدامات آمریکا را می‌توان در گام‌هایی که برای اجرای دموکراسی ادعایی در کشورهایی همچون افغانستان و عراق برداشته است، مشاهده کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: ایالات متحده برای اینکه به اهداف خودش برسد و البته به بهانه اجرای دموکراسی در این کشور، در خاک افغانستان مستقر شد و درست زمانی که طالبان وارد این کشور شدند، این کشور را رها کرد به هیچ کدام از اهدافی که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، دست نیافت و این رفتار آنها هیچ وقت از اذهان عمومی پاک نمی‌شود.

حاجی‌دلیگانی درخصوص هدف آمریکا از برگزاری این اجلاس سران کشورهای دموکراتیک تصریح کرد: یکی از اهدافی که آمریکا از برگزاری اجلاس سران کشورهای دموکراتیک این است که در وهله اول سرپوشی بر اقدامات خود علیه حقوق بشر بگذارد و در مرحله بعد آبرویی که از او در مجامع بین‌المللی ریخته است را به نحوی برگرداند.

وی افزود: اگرچه آمریکا برای برگزاری این اجلاس آنلاین از مدت‌ها پیش طراحی و برنامه‌ریزی کرده است اما به طور قطع به اهداف خود نخواهد رسید.

عضو هیات رییسه مجلس یادآور شد: دست آمریکا برای همگان رو شده است و همه کشورها از نیات آنها باخبر هستند و می‌دانند که  رفتارها و اقدامات آمریکا ضد دموکراسی و حقوق بشر است و وجهه و جایگاه خود را در جهان از دست داده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مصداق بارز این وضعیت آمریکا این ضرب المثل است که "آب ریخته شده به جوی برنخواهد گشت" آمریکا هرگز به اهدافی که برای آن برنامه‌ریزی می‌کند دست نخواهد یافت. آمریکا همچنان پس از اقداماتی که علیه حقوق بشر انجام داده است و به بهانه ایجاد دموکراسی و دفاع از آن نیروهای نظامی خود را به کشورهای دیگر اعزام کرده است، برای پیشبرد اهداف خود دست و پا می‌زند تا بتواند بر کارهایی که تاکنون انجام داده است، سرپوش بگذارد.

برچسب‌ها حسینعلی حاجی دلیگانی افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا عراق قاسم سلیمانی خلیج فارس حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی افغانستان طالبان حسینعلی حاجی دلیگانی افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا عراق قاسم سلیمانی خلیج فارس حقوق بشر حاجی دلیگانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • رسوایی مقامات اسرائیلی در فریب شهرک‌نشینان
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳