Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر سلامت کشور نقش مهمی در سلامت بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان این سازمان در استان اصفهان دارد. علاوه بر آن موقعیت جغرافیایی منطقه و کمبود خدمات پزشکی در نیمه جنوبی کشور باعث شده است تا بیمارستان‌های این سازمان در اصفهان به تعداد زیادی از بیمه‌شدگان استان‌های مجاور و جنوب خدمت‌رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیر شدن جمعیت استان اصفهان و افزایش بیمه‌شدگان در سال‌های اخیر، ضرورت گسترش خدمات بیمارستانی این سازمان بیمه‌گر سلامت در این استان را دوچندان می‌کند.

بیمارستان‌های فعلی تأمین اجتماعی اصفهان کافی نیست

عضو کمیته درمان مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی اصفهان  اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در استان تنها سه بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر غرضی اصفهان و حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد را در اختیار دارد که قدمت آن‌ها به ۴۰ تا ۵۰ سال می‌رسد و باوجود افزایش تعداد بیمه‌شدگان استان در این سال‌ها، بیمارستان جدیدی از طرف تأمین اجتماعی در استان ایجاد نشده است.

زهره سلیمانی افزود: مجموع تخت‌های فعال این سه بیمارستان حدود ۱۰ درصد کل تخت‌های بیمارستانی اصفهان است، درصورتی‌که نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت استان بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی گفت: افزایش تعداد مراجعه کننده در سال‌های اخیر و زمان طولانی نوبت‌گیری تلفنی برای درمانگاه‌های سازمان، استفاده از خدمات این سه بیمارستان را برای بازنشستگان و کارافتادگان تأمین اجتماعی بسیار مشکل کرده است.

تخصیص یک بیمارستان به بازنشستگان و از کار افتادگان ضروری است

سلیمانی که بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز هست براین باور است که تخصیص انحصاری یکی از ۲ بیمارستان ملکی سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان، تنها برای مراجعه بازنشستگان و ازکارافتادگان استان پیشنهادی است که می‌تواند مشکلات این قشر را برطرف کند.

وی گفت که بیشتر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان اصفهان از قشر کارگران زحمت‌کش هستند که در صورت نیاز به بسیاری از عمل‌های جراحی، مانند جراحی قلب امکان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند در حالی که بزرگ‌ترین بیمارستان تأمین اجتماعی در استان اصفهان بخش جراحی قلب ندارد.

وی افزود: سال‌ها پیش مقررشده بود، بیمارستان میلاد ۲ به‌عنوان دومین بیمارستان بزرگ تأمین اجتماعی کشور بعد از بیمارستان "میلاد یک" تهران احداث شود، ولی باوجود راه‌اندازی ۶ بیمارستان میلاد هنوز این بیمارستان در اصفهان احداث نشده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان نیز گفت: محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا موجب شد برای ماه‌ها بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی استان، مرکز ارجاع معالجه بیماران کرونایی شود و این موجب لغو اعمال جراحی اکتیو و ایجاد فهرست‌های انتظار طولانی برای بیماران نیازمند عمل جراحی شد.

وی تأکید کرد: افزایش زمان انتظار برای انجام عمل‌های جراحی از پیامد‌های مرکز ارجاع شدن بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان است و در آینده هرگز نباید اتفاق بیفتد.

علی اعتصام پور افزود: بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی خدمات اتاق عمل و عمل‌های جراحی را باکیفیت مناسب و با کمترین قیمت در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌دهد و همواره درخواست برای استفاده از این خدمات زیاد بوده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات اتاق عمل و اعمال جراحی در بیمارستان‌هایی به‌جز بیمارستان‌های متعلق به سازمان تأمین اجتماعی، هزینه بسیار بیشتری برای بیماران دارد و ممکن است برخی بیماران را دچار مشکل مالی کند، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دیگر بیمارستان‌های مهم تأمین اجتماعی استان، دیگر مرکز ارجاع کرونا انتخاب نشوند تا عمل‌های جراحی طبق روال عادی ادامه پیدا کند و فهرست‌های انتظار بیش از این طولانی نشود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان تصریح کرد: بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد از اسفند ۹۸، با ظرفیت ۱۴۰ تخت فعال و بیمارستان دکتر غرضی اصفهان با ظرفیت حدود ۲۲۰ تخت برای پوشش نیاز‌های تخصصی بیماران کرونایی به‌طور کامل اختصاص یافت و عمل‌های جراحی در این بیمارستان‌ها به‌جز در موارد محدود حیاتی، متوقف شد.

وی تأکید کرد: از ابتدای شهریور ۹۹ نیز بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان، جایگزین بیمارستان دکتر غرضی به‌عنوان مرکز بیماران کرونایی تعیین شد و از اواخر فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با شروع موج چهارم کرونا، دوباره بیمارستان دکتر غرضی به‌عنوان مرکز کرونا تعریف و در این بیمارستان‌ها، فهرست‌های انتظار طولانی برای عمل‌های جراحی ایجاد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان افزود: در موج پنجم کرونا ظرفیت بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی به بیماران کرونا اختصاص یافت و بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد نیز برای پوشش بیماران ترومایی غرب استان تعیین شد که لغو اعمال جراحی الکتیو (غیر فوری قابل برنامه ریزی ازقبل) و تهیه فهرست انتظار طولانی و محدود شدن خدمات دندانپزشکی را به دنبال داشت.

اعتصام پور گفت: تعداد زیاد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان اصفهان باعث شده است تا همواره بیمارستان‌های ملکی سازمان با تعداد زیادی مراجعه‌کننده مواجه باشند و در ۱۸ ماه گذشته محدودیت‌های کرونایی زمان انتظار بیماران را افزایش داده است.

مکان احداث سومین بیمارستان تأمین اجتماعی در اصفهان خریداری‌شده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: تعداد زیاد مراجعان و انباشت بیماران منتظر عمل جراحی به دلیل محدودیت‌های کرونایی ضرورت احداث سومین بیمارستان تأمین اجتماعی در شهر اصفهان و چهارمین بیمارستان ملکی سازمان در استان را دوچندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جانمایی و خریداری مکان، سومین بیمارستان تأمین اجتماعی کلان‌شهر اصفهان موسوم به "میلاد ۲" پشت سالن اجلاس انجام‌شده است و می‌بایست با تأمین بودجه مناسب، احداث این بیمارستان هرچه سریع‌تر آغازشود.

اعتصام پور یادآور شد: احداث سومین بیمارستان تأمین اجتماعی در کلان‌شهر اصفهان می‌تواند کیفیت خدمت‌رسانی در سایر بیمارستان‌های ملکی سازمان را افزایش دهد.

وی افزود: در صورت احداث بیمارستان "میلاد۲"، بسیاری از خدمات بیمارستان شریعتی به این بیمارستان منتقل و ظرفیت درمانگاهی بیمارستان دکتر علی شریعتی افزایش می‌یابد.

نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات بیمارستان به‌صورت مستمر انجام می‌شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان به اهمیت نگهداری و به‌روزرسانی تجهیزات بیمارستان‌های فعلی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: خرید و به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی همواره انجام می‌شود و در یک سال گذشته برای بیمارستان شریعتی اصفهان دستگاه‌های رادیولوژی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن، فلورسکپی، اکومری و آنژیوگرافی جدید خریداری‌شده است.

وی افزود: بهسازی و ارتقاء وضعیت ساختار فیزیکی و استانداردسازی بخش‌های بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی در استان اصفهان همواره در دستور کار مدیریت درمان تأمین اجتماعی قرار دارد و در سال‌های اخیر در این زمینه، اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تأکید کرد: برای ارتقاء ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های دکتر شریعتی و دکتر غرضی اصفهان، بخش مراقبت ویژه نوزادان (NICU) راه‌اندازی و گام نخست و دوم طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستانی و خرید و به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی انجام‌شد.

وی گفت: در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان به‌عنوان دومین بیمارستان بزرگ ملکی سازمان تأمین اجتماعی کشور بعد از بیمارستان میلاد تهران، اقداماتی مانند توسعه و ارتقای بخش اورژانس، اجرای مراحل اول و دوم طرح ارتقای هتلینگ، استانداردسازی دستگاه‌های تهویه و ایجاد بخش آنژیوگرافی انجام شد.

وی افزود: در بیمارستان دکتر غرضی اصفهان که تنها بیمارستان منطقه شمال کلان‌شهر اصفهان است، اقداماتی مانند بهسازی و ارتقاء ساختار فیزیکی، احداث پلی کلینیک، توسعه و بخش اورژانس و ایجاد آزمایشگاه سلولی مولکولی انجام شده است.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۳.۵ میلیون تن آنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احداث بیمارستان تامین اجتماعی مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان تأمین اجتماعی استان اصفهان بیمارستان تأمین اجتماعی بیمارستان های ملکی سازمان ملکی سازمان تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی در استان احداث سومین بیمارستان روزرسانی تجهیزات بیمارستان دکتر غرضی بیماران کرونا عمل های جراحی بیمارستان ها دکتر شریعتی بیمه شدگان شهر اصفهان انجام شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک

سید رضا مظهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان، سامانه نوبت دهی الکترونیک بیمارستان‌ها را راه اندازی کرده اند و همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: البته هنوز بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هنوز به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت متصل نیستند.
مظهری با بیان اینکه همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند و در شهر‌های کوچک که شاید مراجعه چندانی وجود ندارد نیاز به این موضوع نبوده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در بیمارستان‌های بزرگ همچون امام خمینی و شریعتی همه ظرفیت پذیرش بیمارستان به نوبت دهی الکترونیک اختصاص داده نشده است ادامه داد: در اینگونه بیمارستان‌ها به علت ارجاع بیماران از سایر بیمارستان‌ها و حتی نیاز به مراجعه حضوری نمی‌توان همه ظرفیت نوبت دهی را به صورت الکترونیک اختصاص داد.
مظهری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مشکلات سامانه نوبت دهی الکترونیک برطرف شده است ادامه داد: ۱۰ درصد در خصصو ارتقای سامانه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: معاونت درمان باید بیمارستان‌ها را ملزم کند بر اساس ضوابط نوبت دهی الکترونیک را انجام دهند و برای جامعه نیر فرهنگ سازی شود تا بیشتر بر اساس سامانه nobat.behdasht.gov.ir وارد سامانه شده و نوبت خود را بر اساس بیمارستان مورد نظر و تخصص و تاریخ مورد نظر انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان