Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر رستمی پیش از ظهر چهار شنبه در کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد و هماهنگی واکسیناسیون خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هیچ محدودیت سنی برای تزریق دوز سوم واکسن در استان نداریم لذا باید اطلاع رسانی‌های لازم از سوی رسانه‌ها انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: شناسایی اقشاری که تمایل و رغبت به تزریق واکسن ندارند باید با تشکیل کمیته واکسیناسیون در هر شهرستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز گلایه از عادی انگاری مردم نسبت به بیماری کرونا، گفت: یکی از اهداف اصلی این جلسه افزایش تزریق واکسیناسیون است اما متأسفانه عادی انگاری مردم نسبت به کرونا تبدیل به یک معضل شده که نیازمند همکاری همه جانبه تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

رستمی در انتها گفت: انجام اقدامات خوب در سطح استان جهت تزریق واکسیناسیون و کسب رتبه دوم کشوری در این حوزه خبر مسرت بخشی است که باید سطح تزریق واکسیناسیون در تمام شهرستان‌ها به صد درصد برسد.

کد خبر 5365296

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی واکسن کرونا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان واکسن کرونا زلزله بسیج لیگ برتر فوتبال ایران هفته بسیج آلودگی هوا عکس استانها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، سال گذشته ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج بود.

تب مالت یا برسلوز از جمله بیماری‌های عفونی مسری است.

شایع‌ترین طریقه انتقال این بیماری مزمن ومشترکین انسان ودام از طریق مصرف لبنیات ومحصولات دامی غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان درباره مهمترین علامت‌های این بیماری می‌گوید.

تب، درد‌های عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علایم تب مالت است.

رحمانی آموزش دامداران، واکسیانسیون، قرنطینه دام‌های آلوده و تست کشتار در واحد‌های صنعتی و روستایی را در کنترل این بیماری موثر دانست.

سال گذشته ۲۴ هزار نوبت نمونه گیری از واحد‌های دامداری برای کنترل این بیماری انجام شد و ۲۹۰ هزار راس دام سبک و ۵۹ هزارراس دام سنگین واکسینه شدند.

امسال طرح واکسیناسیون سراسری ۲۲۰ هزار راس دام سبک از روز شنبه به صورت رایگان شروع می‌شود.

در نتیجه انجام واکسیناسیون پارسال ۲۰ راس دام آلوده از دامداری‌های استان حذف شدند در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد دامی در استان وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور | محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام