Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگر مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما گفت: خزانه داری کل کشور به دنبال برون سپاری شناسایی اموال مازاد دولت است.

به گزارش ایران آنلاین، خانم دادگر با بیان اینکه در سال ۱۳۴۰ مالیه عمومی متولی اموال دولت بوده و وظیفه سند گرفتن اموال دولت را به عهده داشته است گفت: با اصلاح قوانین ، اسناد مالکیت به نام دولت خواهد بود و نام دولت به عنوان مالک و نام دستگاه به عنوان بهره بردار قید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگر با بیان اینکه در کشور ترکیه که مساحتی کمتر از نصف کشور ما دارد، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ملک شناسایی شده است، افزود: در ایران ۵۲۵ هزار فقره ملک شناسایی شده که نشان می دهد رقم فعلی قابل توجه نیست و گذشته از این هنوز، یک بانک جامع اطلاعاتی از اموال دولت در کشور موجود نیست.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت افزود: از سال ۹۴ خزانه‌داری کل کشور به عنوان امین اموال دولت، با راه‌اندازی سامانه سادا به دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کرد تا نسبت به خود اظهاری اموال مازاد خود اقدام کنند و دستگاه ها تاکنون ۱۰۰ هزار فقره خود اظهاری کرده اند.

وی یکی از دلایل عدم همکاری دستگاه ها در این خصوص را ریشه های فرهنگی دانست و گفت: تصور اینکه ممکن است این اموال مازاد در آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و یا مدیر دستگاه نگران نمایش عدم شایستگی و توانایی خود است، باعث چسبندگی دستگاه شده است.
خانم دادگر تأکید کرد: در حال حاضر خزانه داری کل کشور به دنبال وادار کردن دستگاه‌ها برای خود اظهاری نیست و تلاش داریم با برون‌سپاری شناسایی اموال مازاد دولت، برداشت اطلاعات به صورت میدانی و یا با گزارشات مردمی با دادن مشوق ها انجام شود.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین خزانه‌داری کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مهم دانست و اظهار داشت: در اجرای این تفاهم نامه تاکنون نزدیک به ۲۵۰ هزار فقره سند مالکیت را به اسناد تک برگی تبدیل کرده ایم .

دادگر تصریح کرد: در خزانه‌داری کل کشور ‌و سامانه سادا، اموال بخش عمومی ثبت و ضبط می‌شود اما در آن، ابزاری برای وادار کردن دستگاه ها به خود اظهاری وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت در عین حال تأکید کرد: برآوردی که رسانه‌ها از ارزش دارایی های مازاد مبنی بر عدد ۱۵ هزار هزار میلیارد تومان مطرح می کنند، مورد تائید وزارت اقتصاد نیست.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خزانه داری کل کشور اموال مازاد اموال دولت خود اظهاری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان سازمان، گفت: این سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد و در همین ابتدای سال، برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در تعامل و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ خواهیم کرد.

منظور افزود: همچنین کارگروهی نیز در سازمان برای عملیاتی کردن این شعار و همچنین تحقق و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است و با برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های عملیاتی لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، ضمن تحسین تحرک و تلاش دولت در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌هایی درباره برخی واقعیات تلخ اقتصاد از جمله گرانی، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی داشتند که ما نیز خود را ملزم و مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای رفع این دغدغه‌ها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری‌، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر نیازهای ضروری دستگاه‌ها، از جمله راهکارهای موجود برای رفع این دغدغه‌هاست. شعار دولت سیزدهم، عدالت اجتماعی است و باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منظور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با حضور وزیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در مرحله تنظیم بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: این اقدام تعاملی بی‌سابقه در سازمان برنامه و بودجه کشور، منجر به ایجاد همدلی و جلب رضایت دستگاه‌ها شد و پیام امید به جامعه داد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، وی اظهار کرد: نقش این سازمان این است که مجموعه ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در خدمت رشد کشور و کاهش فاصله طبقاتی قرار دهد و در این راستا، ضرورت دارد بخش‌های مختلف به صورت جدی حرکت کنند. در گام نخست، مرکز آمار ایران ضمن بررسی دقیق و تعیین وضعیت شاخص‌های نابرابری در کشور، مجموعه حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت از خانوارهای ایرانی را احصا و در اختیار نظام برنامه‌ریزی قرار دهد تا تصویر روشنی از وضعیت عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم.

کد خبر 6078824 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • موانع مردمی سازی اقتصاد در دستگاه های دولتی شناسایی می شود
  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است