Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:11:08 GMT

تاکید ایران و سوریه بر توسعه همکاریها

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۱۶۸

تاکید ایران و سوریه بر توسعه همکاریها

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوریه امروز چهارشنبه در دمشق، افزایش تبادل تجاری و افق های گسترده تر برای همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری و صنعتی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر گسترش همکاری های دو کشور تاکید کردند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، "سید رضا فاطمی امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات بلندپایه همراه و "حسین عرنوس" نخست وزیر سوریه راههای تقویت همکاری اقتصادی و صنعتی و افزایش تبادل تجاری و تهاتر کالا و مواد مورد نیاز بازار دو کشور را - برای غلبه بر اثرات تحریم های ظالمانه تحمیلی علیه دو ملت - بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر سوریه در این دیدار بر اهمیت پیگیری توافقنامه های امضا شده بین دو طرف، اجرای پروژه های مشترک طبق برنامه زمانی مشخص و ادامه هماهنگی ها برای رفع مشکلات اجرایی و همچنین جستجوی افق های گسترده تر برای همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی، سرمایه گذاری و صنعتی در راستای منافع دو جانبه دو کشور دوست تاکید کرد.

عرنوس با قدردانی از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه در مسیر مقابله با جنگ تروریستی و محاصره ظالمانه، بر آمادگی دولت سوریه برای اتخاذ همه اقداماتی که به پیشبرد کار و همکاری مشترک بویژه در زمینه اقتصادی کمک می کند، تاکید کرد این همکاری ها باید هم سطح با روابط سیاسی راهبردی بین سوریه و ایران باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز در این دیدار بر تداوم حمایت ایران از مردم سوریه و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی برای احیای جایگاه صنعت سوریه تاکید و به تمایل بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در سوریه و ایجاد پرژوه های مشترک همراه با فعالیت های اقتصادی در آن اشاره کرد.

برپایه این گزارش، در این دیدار همچنین بر لزوم تشویق صنعتگران دو کشور به مشارکت و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک که شامل بسیاری از صنایع مورد نیاز بازار سوریه و ایران می شود، تاکید شد.

در این دیدار وزیران اقتصاد و تجارت خارجی و صنعت و رئیس سازمان برنامه ریزی و همکاری های بین المللی سوریه حضور داشتند.

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران از روز یکشنبه همراه با یک هیات اقتصادی و صنعتی به سوریه سفر کرد و طی این مدت ضمن برگزاری چندین دیدار رسمی با مقامات این کشور، دومین نمایشگاه محصولات ایرانی در سوریه و مرکز تجاری ایران در دمشق را افتتاح کرد.  

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سوریه معدن و تجارت مشکلات سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران جنگ دولت سوریه ایران معدن تجارت صنعت سرمایه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و سوریه سرمایه گذاری معدن و تجارت وزیر صنعت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند. - اخبار اقتصادی -

 محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا اظهارداشت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت  یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی های صادراتی در برای شناخت زمینه های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور های آفریقایی  میتوان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و غیره می توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا  برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می آیند.

وی تصریح کرد:  در مساله زیر ساخت های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از 30 کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه