Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@05:03:25 GMT

محمدعلی شاکری‌راد درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۵۱۸۷

محمدعلی شاکری‌راد درگذشت

به گزارش ایسنا، محمد علی شاکری‌راد پس از تحمل سال‌ها رنج بیماری، در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.

این اسطوره شناس متولد  سال۱۳۲۰ در رشت کارشناسی ارشد معماری خود را در سال ۱۳۴۹ از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد و به مدت  شش سال مدیریت دانشکده هنر- دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که از همقطاران محمد ابراهیم جعفری بود در دانشگاه به تدریس تاریخ هنر معاصر، انسان طبیعت طراحی، مبانی و دروس عملی پرداخت.

از تالیفات او می‌توان به دو جلد کتاب مرجع انسان‌، طبیعت طراحی (ارگونومی) ، کتاب خلاقیت در هنر معاصر ، کتاب  روش تحقیق در هنر، کتاب هندسه نقوش و کتاب تاریخ هنرمعاصر ایران (پنج دهه اخیر) اشاره کرد.

از وی مقالات بسیاری در زمینه هنر منتشر شد که از جمله می‌توان به «هنر پدیده ایست اندیشمندانه»، «هنر از هست تا بودن»، نقد فیلم های ماجراجویان- داش آکل- درشکه چی، سلسله مقالات «انسان، طبیعت، هنر خلاق»، نقش هویت هنر نقاشی سنتی اشاره کرد.

شاکری راد همچنین در موضوعات  تاثیر اساطیر در هنر ایران، نقش فرم در معماری، طرحهای نمادین هنر ایرانی، بازگشت پست مدرنیسم، معنویت گرایی در هنر مدرن، مدرنیته در هنر معاصر، نقش کاریکاتور در هنر معاصر، مدرنیسم و پسامدرنیم به ارائه سخنرانی و سمینار پرداخت.

او که داماد زنده‌یاد علی تجویدی و همسر زهرا تجویدی است، همچنین ۱۱ نمایشگاه انفرادی و ۱۹ نمایشگاه جمعی در گالری های مختلف برگزار کرد.

 


 
  
  

منبع: الف

کلیدواژه: هنر معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در راستای جشنواره معماری است.

معرفی جشنواره معمار و مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها، اهمیت مکان رویدادها در شهر، داستان شهر و ضرورت خاطره جمعی از محورهای این نشست به شمار می‌رود. همچنین در این نشست سوژه‌های مسابقه با موضوع میدان فلسطین تهران و بوستان توحید مشهد بررسی می‌شود.

در این رویداد فرشاد نوریان رییس دانشکده شهرسازی پرویس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و داور مسابقه، عبدالحمید نقره کار، استاد دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و دبیر جشنواره، موحد الحمودی، هیات علمی دانشگاه کوفه و داور مسابقه و محمدصادق شهبازی، قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه ۳ اردیبشهت به دبیری سیدفاضل سجادی معمار و مدیر مسابقه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است. علاقمندان برای حضور مجازی در این نشست می‌توانند صفحه آپارات جشنواره https://www.aparat.com/mim_ammar مراجعه کنند.

کد خبر 6085029 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها